۴ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84979664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز در زنجان به ۱۰ میلیون مترمکعب رسید

۴ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84979664
مصرف گاز در زنجان به ۱۰ میلیون مترمکعب رسید

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز زنجانی‌ها با ۱۰ درصد افزایش نسبت به روز ماقبل آن به ۱۰ میلیون مترمکعب رسید.

رحیم سلیمان نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به لزوم رعایت صرفه جویی و مصرف بهینه حامل های انرژی به خصوص گاز اشاره کرد و افزود: با توجه به کاهش محسوس دما از شهروندان تقاضا می شود برای جلوگیری از قطعی گاز در مصرف این انرژی پاک صرفه جویی کنند.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع مهم توجه داشت که قطعی گاز و اتصال مجدد آن مشکلاتی را به دنبال دارد، اظهار داشت: بیش از ۷۲ ساعت طول می‌کشد تا قطعی گاز در محدوده ای، متصل شود و بروز همین مساله معضلاتی را به دنبال دارد.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس میزان کسری انرژی گاز باید از جای دیگری جبران شود چرا که تولید دیگری وجود ندارد لذا باید با اعمال محدودیت راهی برای تامین سوخت لحاظ کرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش مصرف محدودیت ها همچنان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعمال می شود، اظهار داشت: این محدودیت ها برای صنایع سیمان، آجرپزی و نیروگاه‌های کوچک و بزرگ قطع و مصرف گاز صنایع فولاد و دیگر صنایع محدود شده است تا جریان گاز بخش خانگی با خللی مواجه نشود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه می شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه جویی شود.

گفتنی است در استان زنجان ۳۵۸ هزار مشترک گاز وجود دارد و هم اکنون ۴۵۰ هزار خانوار زنجانی از این انرژی بهره مند می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha