متقاضیان اجرای طرح‌های گردشگری سد مهاباد از طریق سامانه اقدام کنند

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: متقاضیان اجرای طرح‌های گردشگری در حاشیه سد مهاباد از طریق سامانه این شرکت اقدام کنند تا در اسرع وقت پیگیری و بررسی درخواست آنان انجام شود.

مجید رستگاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مهاباد افزود: حاشیه سدهای استان از جمله سد مهاباد به بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری همراه با ملاحظات خاص زیست محیطی واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون چند طرح دیگر هم برای سرمایه گذاری در کمپ سد مهاباد دریافت شده که براساس دستورالعمل‌ها در دست بررسی و اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه شرایط واگذاری این سدها به صورت ۲۰ ساله خواهد بود، گفت: برای سدهایی که تامین کننده آب شرب شهروندان هستند از جمله سد مهاباد و شهرچای ارومیه ملاحظات خاص زیست محیطی اجرا شده و تنها طرح‌هایی قابلیت اجرا دارد که در پایاب سد و کیفیت آب شرب شهروندان بی اثر باشد.

رستگاری اضافه کرد: در نظر داریم علاوه بر استفاده در زمینه تامین آب از سدهای سطح استان در بحث گردشگری و همچنین در راستای رفاه و تفریح شهروندان نیز طرح‌های گردشگری را در برخی از آنها اجرا کنیم.

وی یادآور شد: اجرای طرح‌های گردشگری تنها به قایق سواری، آبزی پروری، زیپ لاین و جت اسکی خلاصه نشده و می‌توان از فضاهای بالای سد و همچنین مسیر پایاب سد و رودخانه‌های منتهی به آن نیز در اجرای طرح‌های گردشگری استفاده کرد.

رستگاری اظهار کرد: علاقمندان برای ثبت درخواست خود باید به سایت شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی مراجعه کرده و کد رهگیری درخواست خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه این حوزه، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری است، ادامه داد: فقط در ایام نوروز سال‌های پیش از شیوع کرونا، هزاران از سدهای آذربایجان غربی بازدید داشتند که باید از این ظرفیت، بیش از پیش استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی برای دیدار و گفت و گو با سرپرست فرمانداری ویژه مهاباد به این شهرستان سفر کرده بود.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha