۴ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84979771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیکر ۲ شهید گمنام در گنبدکاووس و آزادشهر تشییع شد + فیلم
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - پیکر ۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس که هنوز هویت آنها مشخص نشده است، باحضور پرشور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شاهد، نیروهای نظامی و انتظامی، علما و روحانیون و مسوولان ۲ شهرستان گنبدکاووس و آزادشهر به صورت جداگانه پس از برپایی آیین‌های استقبال، تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم استقبال و تشییع پیکر این ۲ شهید گمنام که از یک هفته قبل وارد گلستان شدند و هر روز در یک یا چند شهر این استان شمالی توسط مردم مورد استقبال و تشییع قرار می‌گیرد، روز یکشنبه در ۲ شهر گنبدکاووس و آزادشهر برگزار شد.

در مراسم استقبال و تشییع پیکر یکی از این ۲ شهید که در گنبدکاووس برگزار شد، اقشار مختلف مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی باحضور پرشور خود و با نوای دلسوزانه "کجایید ای شهیدان خدایی، بلا جویان دشت کربلایی" در غم شهادت این عزیزان والامقام اشک ریختند.

حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان و نوجوانان و جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ گنبدی از اقوام و مذاهب اسلامی در مراسم استقبال و تشییع پیکر این شهید گمنام، حال و هوای خاصی را به این شهرستان مرزی داده بود.

شرکت کنندگان در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بالاخص شهدای دوران دفاع مقدس و به پاس ایثارگری این عزیزان برای دفاع از مام وطن، در غیاب مادران و پدران شهیدان گمنام، با آنها ابراز همدردی کردند.

مراسم استقبال از شهید گمنام در گنبدکاووس از مقابل گلزار شهدای گمنام این شهر آغاز و پس از رژه خودرویی به مقابل مسجد قائمیه گنبد منتقل و با همراهی آحاد مختلف مردم به سمت مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهر تشییع شد.

برپایی یادآوره شهدا و وداع با شهید گمنام دفاع مقدس در مصلی نمازجمعه گنبدکاووس آخرین برنامه مراسم استقبال و تشییع این شهید والامقام در این شهرستان بود.

امام جمعه گنبدکاووس در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید گمنام به خبرنگار ایرنا گفت: با گذشته بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ زمانی به اندازه امروز محتاج به شهیدان نبودیم.

حجت الاسلام محمود ترابی با تاکید برضرورت بازگشت دوباره راه و رسم شهید و شهادت به جامعه، افزود: اگر می‌خواهیم راه خوب مقاومت اسلامی را به یک نیروی جهانی تبدیل کنیم باید از معبر ایثار و فدارکاری و راه و رسم شهیدان عبور کنیم.

وی، راه و رسم شهیدان را پرچم زندگی و انقلاب دانست و اضافه کرد: پرچم شهیدان ریشه در فرهنگ بزرگ عاشورا دارد و عاشوراست که ما را نجات می‌دهد.

همچنین مراسم استقبال و تشییع پیکر دیگر شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز از مقابل ناحیه مقاومت بسیج سپاه آزادشهر تا میدان مرکزی این شهر باحضور اقشار مختلف مردم، فرماندار و مدیران این شهرستان برگزار شد.

قبل از مراسم اصلی تشییع پیکر این شهید گمنام در آزادشهر، دانش آموزان دبیرستان نمونه دولتی امام حسین (ع) و هنرستان دخترانه الغدیر این شهر نیز دقایقی میزبان شهید گمنام بودند.

پیکر ۲ شهید گمنام در گنبدکاووس و آزادشهر تشییع شد + فیلم
تشییع پیکر شهید گمنام در آزادشهر

برگزاری مراسم یادواره شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر، وداع بانوان این شهر با پیکر شهید در حسینیه ۱۴ معصوم و برپایی مراسم تشییع در "نگین شهر" از دیگر برنامه‌های مراسم استقبال و تشییع شهید گمنام در این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده که در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است و شهید دیگر هم ۲۱ ساله و در عملیات کربلای ۶ در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

سایت اداری استانداری گلستان و روستای ولاغوز شهرستان کردکوی روز ۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) این دو شهید را در آغوش خواهند کشید و مراسم تشییع و تدفین این شهدا با حضور مردم شهیدپرور برگزار خواهد شد.

شهرستان‌های گنبدکاووس و آزادشهر با مجموع افزون بر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع اند.

گلستان در ایام فاطمیه میزبان ۲ شهید گمنام است

پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گرگان تشییع شد

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در گرگان

فیلم| تشییع پیکر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در گرگان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha