سالانه یکصد زوج در مازندران با مشاوره به زندگی مشترک باز می‌گردند

ساری - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اجرای برنامه های مشاوره طلاق به خانوارهای متارکه زیر پوشش این نهاد گفت: با اقداماتی که در این بخش انجام می شود سالانه یکصد زوج به زندگی مشترک خود باز می گردند.

سید موسی عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بخشی از خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد شامل افرادی است که زن یا مرد متارکه کرده و این افراد بدلیل توانایی نداشتن مالی زیر پوشش این نهاد قرار دارند.

وی ادامه داد : از جمعیت ۸۳ هزار خانوار مددجوی کمیته امداد مازندران، ۱۷ و یک دهم درصد خانوارهای مطلقه و متارکه ای هستند.

وی تعداد خانوار مطلقه و متارکه زیر پوشش کمیته امداد مازندران را ۱۴ هزار و ۱۷۳ خانوار برشمرد و گفت : کمیته امداد وظیفه اش تنها به تزریق مستمری و کمک های مادی خلاصه نمی شود و در بُعد اجتماعی نیز تلاش دارد تا وضعیت خانوارهای آسیب دیده را ترمیم کند.

به گفته معاون سلامت و خانواده کمیته امداد مازندران برای این منظور با استفاده از کارشناسان اجتماعی و خانواده و برگزاری دوره های مشاوره، افراد در آستانه طلاق را به بازگشت برای زندگی مشترک ترغیب می کنیم که در زمینه دستاوردهای خوبی نیز بدست آمد.

وی گفت: براساس قانون به این خانواده طی سه دوره در مدت ۶ ماه از خدمات مشاوره ای برخوردار می شوند و همچنان از تسهیلات لازم در زمینه اشتغال و مسکن برخوردار هستند.

عمادی افزود: این زوجین پس از یک تا سه سال برگشت به زندگی مشترک از این خدمات بهره مند می شوند تا به استقلال مالی برسند.

۸۳ هزار خانوار مددجوی زیر پوشش کمیته امداد به تعداد ۱۴۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۷۰ خانوار جزو خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست می باشند و زنان عهده دار سرپرستی این خانواده ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha