۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84979877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسرائیل.. افتان و خیزان تا مرگ

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۰۴
کد خبر: 84979877
اسرائیل.. افتان و خیزان تا مرگ

تهران- ایرنا- رژیم صهیونیستی در مرحله انحطاط درونی قرار گرفته و افتان و خیزان در مسیر سقوط و مرگ حتمی خود حرکت می کند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پایگاه خبری «العهد» لبنان در گزارشی با عنوان «کابینه نتانیاهو و عبور از دو دوره خاص» به بحران پیش روی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مواجهه با اختلافات داخلی و ناکارآمدی وی در تنش های خارجی و آینده این رژیم پرداخت و به قلم «ایهاب زکی» نوشت که کابینه ائتلافی نتانیاهو یا به قول«یوسی بیلین» وزیر دادگستری سابق رژیم صهیونیستی،" کابینه ای از روی ناچاری"، بی توجه به هشدارهای سیاسی تشکیل شده و به گفته این مقام سابق، «نتانیاهو با انتخاب این ترکیب و ائتلاف خطرناک در حوزه‌های امنیتی، قضایی، حقوقی و آموزشی در مسیر مرگ سیاسی خود پیش می رود».

بیلین گفته های نتانیاهو را مبنی بر اینکه «همه اوضاع خوب خواهد شد زیرا کنترل امور را در دست دارم» هذیان توصیف کرده است.

زکی اضافه کرد کابینه جدید رژیم صهیونیستی شبیه دیگر کابینه های قبلی این رژیم است با این تفاوت که این کابینه بسیار شکننده تر و بی ثبات تر خواهد بود، زیرا مبنای آن افراط گرایی، زیاده روی در سیاست ها، نژادپرستی و میل شدید به قتل و کشتار و نقشه های ظالمانه برای شهرک سازی و همچنین تجاوزگری و نفرت نسبت به اعراب و همه مسلمانان است.

به باور نویسنده گزارش، دلیل شکنندگی کابینه جدید، اختلاف بر سر ابزارهای دشمنی و چگونگی بروز احساسات خصمانه نیست، زیرا همه اجزای کابینه درباره دشمنی با ایران، نگاه واحد به پرونده هسته‌ای این کشور، تجاوزگری علیه سوریه، لبنان و غزه، تشکیلات خودگردان فلسطین و نیز روند عادی سازی روابط با حکام عرب توافق دارند.

زکی ادامه داد که منشأ اصلی این بی ثباتی و شکنندگی، اختلافات درونی و برنامه های احزاب افراطی در مورد مسائل مذهبی، تورات و تقابل میان نگاه ظاهرا سکولار منافقانه و چهره واقعی و طغیانگر یهودیت افراطی و همچنین رقابت های شدید بر سر کرسی های قدرت است. به عبارت دیگر، مبارزه بر سر گرفتن سهم بیشتر از فساد جاری است. این درگیری ها همان چیزی است که «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی پس از تمدید مهلت تعیین شده به نتانیاهو برای تشکیل کابینه اش، نسبت به آن هشدار داده و گفته بود: اسراییل شاهد گسست خطرناکی خواهد بود که منجر به از هم گسیختگی شیرازه امور در داخل خواهد شد.

نویسنده گزارش العهد افزود که کابینه نتانیاهو تلاش می کند با تمرکز بر پرونده هسته‌ای ایران،تشدید حملات به خاک سوریه،افزایش جنون‌ آمیز شهرک سازی ها در کرانه غربی و خونین تر کردن درگیری ها در منطقه و کشاندن آن به سوی رویارویی نظامی محدود یا گسترده و با اتکا به سیاست فرار به جلو، از بحران‌های داخلی و شکست ناشی از آن بگریزد؛ بویژه اینکه کابینه نتانیاهو اهمیتی به تاثیر این رویکرد بر بقا یا نابودی تشکیلات خودگردان فلسطینی نمی دهد.

این کابینه تلاش خواهد کرد تا با پوشش دستیابی به توافق عادی سازی با طرف های جدید در جهان عرب، راه های فرار جدیدی برای خروج از این بحران داخلی پیدا کند که این دقیقا همان چیزی است که نتانیاهو اخیرا به آن اشاره کرده است.

آنچه مسلم است، این است که این سیاست‌های خصمانه به هیچ وجه منجر به حمله نظامی به ایران یا لبنان نخواهد شد، زیرا همه سردمداران این رژیم به خوبی فاصله میان واقعیت و جنجال رسانه ای را می دانند و دریافته اند که در صورت قدم گذاشتن در این مسیر، بازگشتی وجود ندارد و این اقدام احتمالی آنها جغرافیا، معادلات و موازنه های قدرت در منطقه را تغییر خواهد داد.

در گزارش العهد آمده است: حال باید دید نتانیاهو زمانی که پس از سپری شدن تمام مهلت های قانونی برای تشکیل کابینه و در واقع تحت فشار موفق می شود که کابینه ششم خود را تشکیل دهد، چگونه می تواند درباره خوب بودن اوضاع رژیم و در دست داشتن کنترل و زمام همه امور «هذیان گویی» کند.

این نویسنده تصریح کرد: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در مرحله انحطاط و فروپاشی درونی قرار دارد و کابینه نتانیاهو چه بماند و چه فرو پاشد، تاکنون حیات خود را افتان و خیزان طی کرده و اکنون نیز وارد سراشیبی حتمی سقوط شده است، این واقعیت بویژه زمانی آشکارتر می شود که گسست داخلی رژیم، با طوفان فزاینده بیرونی اش روی کابینه فعلی همزمان می شود، دو روندی که همزمانی آنها نتیجه ای منطقی به جز مرگ تشکیلات این رژیم پس از دردهای طولانی و این همه نمایش انتخاباتی در طول سال ها ندارد. رژیم صهیونیستی از داخل چیزی بیش از یک مرده سیاسی و از بیرون نیز چیزی جز یک ساختار پیر و فرتوت نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha