۴ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84979975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزبانی ۱۰ بقعه متبرکه زنجان از سوگواره‌های یاس نبوی

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: سوگواره یاس نبوی همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار بیش از ۱۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام موسی موسوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شناساندن اهل بیت(ع) به مردم، بصیرت ‌افزایی اقشار مختلف جامعه و تعمیق فرهنگ وقف و موقوفات از طریق تقویت حضور مردم در امامزادگان و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف اجرای طرح سوگواره یاس نبوی است.

وی ادامه داد: هیئت امنا و خادمین افتخاری بقاع و امامزادگان از جمله حسینیه اعظم زنجان، زینبیه اعظم زنجان، امامزاده سید ابراهیم ع زنجان، امامزاده محمد بن ابراهیم ع روستای حاج سیران زنجان، بقعه حضرت قیدار نبی(ع) خدابنده، امامزاده ابراهیم (ع) سجاس، امامزادگان زیدالکبیر و اسماعیل (ع) ابهر، امامزادگان هاشم و عوف طارم و هیات های مذهبی استان نیز در برگزاری این مراسمات مشارکت دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: فضاسازی امامزادگان و بقاع متبرکه متناسب با این ایام، برگزاری مراسم عزاداری و روضه‌خوانی، مداحی، پخش نذور، محفل انس با قرآن کریم، سخنرانی، نمازجماعت و پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی، از برنامه‌های پیش‌بینی شده در قالب سوگواره یاس نبوی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: ۱۲ روحانی اعزامی از طرف مرکز اعزام مبلغ سازمان اوقاف در این امامزادگان و بقاع مستقر شده و به اجرای برنامه های مذهبی، فرهنگی و مشاوره می‌پردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha