رایزنی برای توسعه همکاری تجاری با ترکیه در استان خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد با اشابه به سفر "فاتح توپچو" سرکنسول ترکیه به خراسان شمالی برای بازدید از پروژه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، گفت: امیدواریم با توسعه همکاری تجاری با ترکیه گام‌های موثر برای توسعه و رونق اقتصادی مرکز استان برداشته شود.

شهردار بجنورد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرکنسول ترک امروز در بوستان های مرکز استان شامل باباامان، بش قارداش و دوبرار حضور یافت و همچنین از زمین های تفکیکی پادگان ارتش و میدان کارگر (گاراژ سبحانزاده ) بازدید کرد.

جواد حمیدی راوری با اشاره به پیگیری ها برای خواهرخواندگی یک شهر استان با یکی از شهرهای ترکیه اظهار کرد: خواهرخواندگی یک شهر خراسان شمالی با شهر "چوروم" ترکیه زمینه تقویت روابط در ابعاد مختلف خواهد شد.

وی افزود: شروع مراودات مشترک تجاری با ترکیه، مزایای اقتصادی فراوان برای شهر بجنورد به همراه خواهد داشت و با توجه به توانمندی و ظرفیت های فراوان منطقه‌ای برای ایفای نقش موثر در شروع این همکاری ها قطعاً از تمام ظرفیت های مان بهره خواهیم برد.

حمیدی راوری گفت: خراسان شمالی مشترکات فرهنگی نزدیکی با بسیاری از مناطق ترکیه دارد و این امر زمینه ساز توسعه مراودات و تحقق همکاری‌های بیشتر خواهد کرد.

شهردار بجنورد اظهار کرد: امید می رود با توسعه همکاری تجاری با ترکیه گام های موثر برای توسعه و رونق اقتصادی مرکز استان برداشته شود.

سفر سرکنسول گر ترکیه با هماهنگی وزارت امور خارجه و با دعوت شهردار بجنورد به منظور تلاش برای شروع مراودات تجاری صبح امروز چهارم دی ماه ۱۴۰۱ انجام گرفت.

استان چوروم شهر چوروم ۵۲۷ هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد ۱۲٫۸ هزار کیلومتر مربع دارد و بیشتر ساکنان این استان را مسلمانان تشکیل می دهند.

چورورم با ۷۳ درصد صادرات در بین ۱۰ شهر برتر دارای بیشترین افزایش صادرات ترکیه در سالجاری بوده‌ است

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و این استان دارای صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان است که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمال شرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

کل مبادلات تجاری ایران و ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از پنج میلیارد دلار رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha