سرکنسول ترکیه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بجنورد بازدید کرد 

بجنورد-ایرنا- سرکنسول ترکیه در مشهد طی سفر ۲ روزه به خراسان شمالی امروز (دوشنبه) از پروژه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بجنورد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فاتح توپچو» سرکنسول ترکیه در مشهد امروز با حضور در عمارت و آیینه خانه مفخم از این بنای تاریخی بازدید کرد و همچنین با حضور در شهرک صنعتی بیدک و پارک علم و فناوری استان از نزدیک با مزایای سرمایه گذاری در این شهر آشنا شد.

سرکنسول ترکیه در مشهد همچنین روز گذشته با استاندار خراسان شمالی دیدار و بر توسعه مناسبات و مراودات فرهنگی و اقتصادی با استان تاکید کرد.

خواهرخواندگی بین شهر "چوروم" ترکیه و یکی از شهرهای استان از برنامه های سفر سرکنسول ترکیه در مشهد به خراسان شمالی است.

استان چوروم با مرکزیت شهر چوروم ۵۲۷ هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد ۱۲.۸ هزار کیلومتر مربع دارد و بیشتر ساکنان این استان را مسلمانان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است که با توجه به تامین زیرساخت ها، فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری فراهم شده است.

این استان دارای بیش از ١١۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی، ٢٢ منطقه نمونه گردشگری استانی و هشت روستای هدف گردشگری است.

سرکنسول ترکیه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بجنورد بازدید کرد 

شهرداری بجنورد در تکاپوی توسعه سرمایه گذاری

شهردار بجنورد در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: سرکنسول ترک در بوستان های مرکز استان شامل "باباامان"، "بش قارداش" و "دوبرار" حضور یافت و همچنین از زمین های تفکیکی پادگان ارتش و میدان کارگر (گاراژ سبحانزاده) بازدید کرد.

جواد حمیدی راوری اظهار کرد: پروژه‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر بجنورد به سرکنسول ترک معرفی شد و امید می رود با توسعه همکاری تجاری با ترکیه گام‌های موثر برای توسعه و رونق اقتصادی مرکز استان برداشته شود.

وی با اشاره به پیگیری ها برای خواهرخواندگی یک شهر استان با یکی از شهرهای ترکیه اظهار کرد: خواهرخواندگی یک شهر خراسان شمالی با شهر "چوروم" ترکیه زمینه تقویت روابط در ابعاد مختلف خواهد شد.

وی افزود: شروع مراودات مشترک تجاری با ترکیه، مزایای اقتصادی فراوان برای شهر بجنورد به همراه خواهد داشت و با توجه به توانمندی و ظرفیت های فراوان منطقه‌ای برای ایفای نقش موثر در شروع این همکاری ها قطعاً از تمام ظرفیت های مان بهره خواهیم برد.

شهردار بجنورد یادآور شد: خراسان شمالی مشترکات فرهنگی نزدیکی با بسیاری از مناطق ترکیه دارد و این امر زمینه ساز توسعه مراودات و تحقق همکاری‌های بیشتر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سفر سرکنسول گر ترکیه با هماهنگی وزارت امور خارجه و با دعوت شهردار بجنورد به منظور تلاش برای شروع مراودات تجاری انجام گرفت.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و این استان دارای صنایع مادر پتروشیمی، سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان است که علاوه بر این، صنایع دستی و محصولات باغی و کشاورزی نیز از دیگر مزایای دارای مزیت نسبی این استان شمال شرق کشور برای ارتباط اقتصادی با دیگر کشورها محسوب می شود.

کل مبادلات تجاری ایران و ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی به بیش از پنج میلیارد دلار رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha