۱۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان یزدی توزیع شد

یزد- ایرنا - مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی شامل ازته، فسفاته و پتاسه در بین کشاورزان استان توزیع شد.

محمد حسن زارعیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان ۱۱ هزار تن مربوط به کودهای ازته، ۲ هزار و ۳۰۰ تن فسفاته و افزون بر یکهزار و ۷۰۰ تن پتاسه است.

وی اظهار کرد: مجموع کودهای توزیع شده در بین کشاورزان استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است که در این زمینه مقدار کودهای ازته توزیع شده ۲ درصد ، فسفاته ۱۱۴ درصد و پتاسه ۲۵ درصد رشد داشته است.

زارعیان افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بعنوان حامی کشاورزان و مرجع برنامه ریزی، سیاست گذاری جهت تهیه، تدارک و تولید انواع کودهای شیمیایی یارانه ای در سطح کشور می باشد که کودهای شیمیایی مورد نیاز کشاورزان را از طریق کارگزاری های مجاز توزیع می نماید.

صدور ۱۹ هزار و ۸۴۲ حواله الکترونیک

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد در ادامه از صدور ۱۹ هزار و ۸۴۲ حواله الکترونیک به منظور دریافت کود یارانه ای برای کشاورزان خبر داد و گفت: بیشترین حواله صادر شده مربوط به شهرستان ابرکوه و خاتم است زیرا سطح اراضی کشاورزی آن نسبت به سایر شهرهای استان بیشتر است.

۱۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان یزدی توزیع شد

وی اظهار کرد: کشاورزان می توانند با حضور در مراکز جهاد کشاورزی سراسر استان از میزان سهمیه خود اطلاع و جهت دریافت کود مورد نیاز پس از صدور حواله الکترونیک توسط مراکز، به کارگزاری های مجاز منطقه خود مراجعه نمایند.

زارعیان ادامه داد: سامانه صدور حواله الکترونیک جهت تسهیل در روند دریافت کود توسط متقاضیان، جلوگیری از فروش غیرقانونی کودهای یارانه ای و پایش بهتر توزیع این کودها توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان راه اندازی شده است.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد را نیز گلخانه ها تشکیل می دهد و سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha