تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود

بندرعباس - ایرنا - اداره‌کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد: تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری انجام شود و با توجه به نامساعد شدن شرایط تردد های دریایی از ظهر به بعد از تردد شناورهای سبک خودداری شود.

به گزارش دوشنبه ایرنا از اداره کل هواشناسی هرمزگان، ناپایداری های جوی و دریایی از ساعت‌های ظهر با نزدیکی یک موج بارشی جدید در نقاطی از هرمزگان آغاز خواهد شد و به تدریج در مناطق دریایی این استان افزایش ابرناکی و در ساعت بعدازظهر و شب در مناطق شرقی و برخی نقاط مرکزی، محدوده تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان انتظار وقوع رگبار پراکنده باران، رعد وبرق و افزایش سرعت باد می‌رود.

احتمال تقویت این سامانه بارشی به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط شرقی و تنگه هرمز وجود داشته و وقوع تگرگ و تند باد لحظه ای دور از انتظار نیست، دریا از ساعت‌های ظهر به ویژه در جزایر خلیج فارس و تنگه هرمز با افزایش بادهای شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی هرمزگان و مناطق دریایی برای روز سه شنبه (۶ دی ماه) ادامه خواهد داشت و از روز چهارشنبه (هفت دی ماه) با تاثیر یک موج بارشی از سمت غرب، گسترش بارش‌های رگباری به اکثر نقاط استان کشیده خواهد شد.

آبگرفتگی موقت در برخی نقاط استان در این مدت دور از انتظار نخواهد بود و توصیه می شود با توجه به احتمال تقویت بارش، افراد از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی و غربی خودداری کنند.

از لحاظ دمایی هم از روز پنجشنبه (هشت دی ماه) در غالب نقاط کاهش نسبی را باید انتظار داشت.

اخبار مرتبط