انتقاد مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد از آبیاری فضای سبز در زمان اوج مصرف

یزد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد از اینکه فضای سبز شهر گاهی در ساعات اوج مصرف، آبیاری می شود، انتقاد کرد و گفت: شهرداری یزد باید با رعایت مدیریت مصرف، الگویی برای شهروندان باشد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد محمدمهدی جوادیان زاده در نشست شورای حفاظت شهرستان یزد که در راستای برنامه های رویداد آبی برگزار شد افزود: شهرداری باید ساعت آبیاری را به زمان هایی از شبانه روز که کمترین تبخیر اتفاق می افتد موکول کند.

وی اظهار کرد: اقدامات حفاظت از منابع آب که حقوق عامه است و هم نسل حاضر و هم نسل آینده از آن بهره مندند با احترام به همه بخش ها (کشاورزی،صنعت و خدمات و شرب و بهداشت) و رعایت حقوق همه آنها ها باید در اولویت باشد چرا که تنها منبع پایداری استان همین منابع موجود است که اگر آنها هم ناپایدار شوند دیگر آینده ای برای یک یزدی نخواهد ماند.

جوادیان زاده با اشاره به داستان غم انگیز افت آب های زیرزمینی در دشت های استان و افت ۲۱ متری در دشت یزد اردکان بعد از ممنوعه شدن آن در سال ۱۳۴۶ گفت: متاسفانه این آمارنشان می دهد که اعلام ممنوعه شدن این دشت پس از افت آب های زیرزمینی همچنان اتفاق افتاده و این بدان معناست که اقدامات حفاظتی تعریف شده در گذشته چندان کارگر نبوده است.

وی با قدردانی از کشاورزانی که در نصب کنتور هوشمند همراهی کرده اند نصب ۹۹ درصدی کنتور هوشمند چاههای کشاورزی در شهرستان یزد را موفق خواند و با بیان اینکه ۷۵ درصد چاههای صنعتی این شهرستان نیز به کنتور هوشمند مجهز شده اند تصریح کرد:در مورد آمار باقیمانده باید اقدام فوری انجام شود تا تبعیض و ظلم درحق بهره بردارانی که قانون مدار بوده اند صورت نگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha