۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 84980751
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه طی سال ۲۰۲۲ چه آمارهایی را در حوزه انرژی ثبت کرد؟

تهران- ایرنا- الکساندر نوواک معاون نخست‌وزیر روسیه در حالی عنوان کرد که صادرات گاز روسیه در سال ۲۰۲۲، به میزان ۲۵ درصد و تولید آن به میزان ۱۲ درصد کاهش یافته که مسکو در عین حال انتظار دارد، صادرات نفت روسیه با رشد ۷.۵ درصدی به ۲۴۲ میلیون تن متریک در سال ۲۰۲۲ روبرو شود.

به گزارش ایرنا، نوواک در یک مصاحبه به خبرگزاری تاس گفت که با کاهش ۱۲ درصدی تولید گاز نسبت به سال ۲۰۲۱ و افت صادرات تا حدود ۲۵ درصد، صنعت گاز به شدت افول خواهد کرد و دلیل اصلی آن پایان دادن به زیرساخت صادراتی است.

نوواک با این حال اضافه کرد که تولید و صادرات گاز طبیعی مایع تا بیش از ۸.۷ درصد افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، جمع بندی نتایج سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که صادرات گاز با افزایش ۱۰ درصدی به ۷۶۳ میلیارد متر مکعب رسید.

با وجود اظهارات این مقام ارشد مسکو در مورد کاهش فعالیت‌های گازی، توضیحات وی در خصوص صنعت نفت روسیه حتی با توجه به تعیین سقف قیمت از سوی کشورهای غربی، نشان از رشد نسبی در این زمینه دارد.

نوواک همچنین عنوان کرد که انتظار دارد که صادرات نفت روسیه با رشد ۷.۵ درصدی به ۲۴۲ میلیون تن متریک در سال ۲۰۲۲ برسد. وی در اینباره توضیح داد: طبق اطلاعات اولیه وزارت انرژی، برغم فشاری که صنعت با آن مواجه است ما تولید نفت را امسال در مقایسه با سال ۲۰۲۱، تا ۲ درصد به ۵۳۵ میلیون تن متریک افزایش خواهیم داد. صادرات نفت نیز تا ۷.۵ درصد به ۲۴۲ میلیون تن متریک افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون نخست وزیر روسیه، تولید بنزین موتور ۴.۲ درصد و تولید گازوئیل نیز ۵.۹ درصد افزایش خواهد داشت.

این مقام ارشد روسیه اضافه کرد که صادرات مسکو به سمت مناطق آسیا-اقیانوسیه، آفریقا و آمریکای جنوبی تغییر مسیر داده است. او همچنین اعتقاد دارد که روسیه می‌تواند گاز طبیعی خود را به بازارهای افغانستان و پاکستان نیز عرضه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha