۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 84980754
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استقبال مردم خداافرین از شهید گمنام

۵ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 84980754
استقبال مردم خداافرین از شهید گمنام

تبریز - ایرنا - مردم شهرستان مرزی خداافرین با حضور باشکوه خود از یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده استقبال کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امام جمعه شهرستان اهر که میهمان مردم خداآفرین بود در این مراسم اظهار کرد: حضور شهدا، به خصوص شهید گمنام در شهرستان خداآفرین برکاتی غیر قابل بیان خواهد داشت و ما باید همیشه از شهدا الگو برداری کنیم.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده خاطر نشان کرد که ایثارگری شهدا غیر قابل انکار ترین ویژگی روزگار است و ما باید سعی کنیم در تمام ابعاد زندگی خود، شهدا را الگوی خود قرار دهیم .

در آخر برنامه، با حضور مسئولین شهرستان و مردم شهید پرور خداآفرین مراسم وداع با شهید گمنام برگزار شد.

پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در یادمان پارک مفاخر تبریز تدفین می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در یادمان پارک مفاخر تبریز و محوطه این اداره کل به خاک سپرده می‌شود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگاران افزود: امشب مراسم شبی با شهدای گمنام به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سیدحمزه تبریز برگزار می شود.

وی اظهار داشت: مراسم تدفین شهید گمنام روز سه شنبه، ششم دی مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور مسوولان محلی و مردم شهیدپرور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی، با بیان اینکه شهدا، رزمندگان و جانبازان بهترین سال های عمر خود را برای زنده نگه داشتن اسلام و انقلاب فدا کردند، ادامه داد: گرامیداشت یاد و نام شهدا کمترین کاری است که می توان در قبال فداکاری آنان انجام داد.

به گزارش ایرنا، پیکر ۶ شهید تازه تفحص شده جنگ تحمیلی در منطقه شرق دجله و عملیات بدر و تک های مختلف دشمن در منطقه شرهانی ۲۷ آذر وارد فرودگاه شهید مدنی تبریز شد و مورد استقبال قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.

ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در سراسر کشور پیکر ۳۰۰ شهید تشییع می‌شود که چهار شهید در تبریز شامل محدوده استانداری، پارک مفاخر، پالایشگاه نفت و شرکت تراکتورسازی، یک شهید در شهرستان ملکان و یک شهید در شهرستان ورزقان به خاک سپرده خواهد شد.

پیکر مطهر این شهیدان فردا ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز تشییع و سپس به مکانهای اعلام شده فرستاده خواهد شد.

با توجه به درخواست مردم شهرستان‌های مختلف، پیکر شهدا برای تشییع و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناطق مختلف استان فرستاده شد و مردم استان با شرکت پرشور در مراسم تشییع این شهدا یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۰ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

با تدفین این هشت شهید شاهد حضور ۲۲۲ شهید گمنام در ۷۲ نقطه استان هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha