۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان دماوند مسدود شد

دماوند - ایرنا - مدیر امور منابع آب دماوند از انسداد ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور خبر داد و گفت: با انجام این عملیات از خروج ۴۴ هزار و ۹۷۱ متر مکعب آب در شبانه‌ روز از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی عباسی روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی ۱۰ حلقه چاه غیر مجاز به عمق ۲۳۷ متر و آبدهی ۴.۵ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۴۴ هزار و ۹۷۱ متر مکعب در شبانه روز در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

عباسی خاطر نشان کرد: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

این مسئول ادامه داد: به‌منظور بررسی ساخت و سازها در بستر مسیل‌های روستای مرا، بازدید مشترک مدیر و جمعی از کارشناسان امور منابع آب دماوند به همراه اعضای شورا و دهیاری این روستا انجام شد.

وی اضافه کرد: ساماندهی مسیل های مجاور مناطق مسکونی به جهت اهمیتی که در جلوگیری از بروز سیلاب‌های احتمالی و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از آن داشته باشد، امری مهم و قابل توجه است که در دستور کار جدی این امور قرار دارد.

عباسی افزود: برای سرعت بخشیدن در ساماندهی مسیل های روستای مرا، همکارای و همراهی شورا و دهیاری این روستا امری لازم و ضروری است.

مدیر امور منابع آب دماوند یادآور شد: امور منابع آب دماوند باید با تمام ظرفیت خود نسبت به شناسایی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز در مجاری آب های سطحی اقدام می کند تا با توجه به فصول بارش و احتمال وقوع بارش های شدید زمینه عبور ایمن سیلاب را فراهم آورد و از بروز حوادث احتمالی در این ارتباط جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha