۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 84980961
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۳۰ حادثه‌دیده در زلزله بشرویه امدادرسانی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران این جمعیت در زلزله‌های اخیر بشرویه به هزار و ۳۰ نفر حادثه‌دیده خدمات‌رسانی کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی محمدعلی کاوسی افزود: با توجه به وقوع پس لرزه‌ها بعد از زلزله اصلی در بشرویه، تمام تیم‌های امدادی در سطح استان برای رسیدگی به حوادث احتمالی در حالت آماده باش کامل هستند.

وی اظهار داشت: در این راستا طی روند امدادرسانی‌ها، ۲۲۲ تخته چادر، ۳۵۶ تخته موکت، ۱۹۰ عدد چراغ گرم‌کن و ۲۷۰ تخته پتو بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۰۴ نیروی امدادی در قالب ۲۳ تیم، عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان را انجام دادند.

وی گفت: در مجموع ۱۴ روستا شامل ملوند، ده محمد در طبس و روستاهای کرند، اصفاک، خانیکو، نیگنان، مردستان، عزیز آباد، جمالی، رقه، غتی آباد، شهرک امام، جوزردان، خدافرید در بشرویه زلزله را احساس کردند.

کاوسی از شهروندان بشرویه خواست در زمان وقوع زلزله با حفظ خونسرد، پرهیز از شتاب و پناهگیری در نقاط امن زلزله، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) عصر شنبه سوم دی ماه بشرویه در استان خراسان جنوبی را لرزاند و شب گذشته هم زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در بشرویه رخ داد.

۲۲ آذرماه گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر بشرویه را لرزاند که تعدادی زیادی از واحدهای مسکونی شهری و روستایی بر اثر این زلزله خسارت دیده که نیازمند بازسازی است.

۳۰ آذرماه هم زلزله‌ای به بزرگی ۳.۹ ریشتر حوالی بشرویه را لرزاند اما هیچ خسارتی نداشت.

از ۲۲ آذر که زلزله‌ ۵.۴ ریشتری ۳۰ کیلومتری بشرویه را لرزاند تاکنون بیش از ۴۰ پس لرزه در این شهرستان به وقوع پیوسته است.

مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری بیرجند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha