یک‌هزار و ۸۵۰ کیلوگرم زعفران در استان مرکزی تولید شد

اراک - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۸۵۰ کیلوگرم زعفران امسال در این استان تولید شد.

«علی‌ اصغر زارعی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵۰ کیلوگرم افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی در سال جاری به کشت زعفران اختصاص یافت که سطح این اراضی نسبت به سال گذشته ۳۰ هکتار افزایش یافته‌ است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی میانگین کشت زعفران در این استان را چهار کیلوگرم در هر هکتار عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات به ترتیب رتبه اول تا سوم کشت این محصول را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

زارعی خاطرنشان کرد: توسعه کشت زعفران در استان مرکزی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی این استان است و یک میلیارد ریال وام برای هر هکتار کشت زعفران به کشاورزان ارایه می شود.

وی اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با ثبت نام در سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری) از این حمایت‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اکنون مشکلی در زمینه تامین پیاز زعفران مورد نیاز کشاورزان در استان وجود ندارد.

زارعی افزود: زعفران از جمله گیاهان کم آب‌بر است و با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش نزولات جوی در استان، کشت این محصول در آمدزایی مناسبی برای کشاورزان به همراه دارد.

وی زمان کشت گیاه زعفران در استان مرکزی را ماه مرداد و شهریور عنوان کرد و ادامه داد: برداشت این محصول آخر مهرماه تا اواسط آبان ماه در استان انجام می‌شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha