وجود پیکر پاک شهدا زنگار جنگ ترکیبی دشمن در خراسان رضوی را زدود

مشهد-ایرنا- مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: غبارآلودگی و زنگار هفته‌های گذشته که به دلیل تحرکات دشمنان خارجی و ضد انقلاب در قالب جنگ ترکیبی در جامعه ما ایجاد شده بود، بواسطه حضور پیکر پاک شهدا در این استان زدوده و جامعه پاکیزه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: پس از ورود پیکر ۱۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به مشهد در تاریخ ۲۶ آذرماه، تاکنون این پیکرهای مطهر در چند شهرستان محوری توزیع و در داخل استان تشییع شده اند و بیش از هزار مراسم وداع و تشییع در سراسر جغرافیای استان برگزار شده است.

وی گفت: در آبین های مردمی یاد شده مدارس، مساجد، دانشگاه ها، مراکز نظامی و انتظامی و دستگاه های دولتی میزبان این شهدای والا مقام بوده اند و طی این روزها عطر وجود و حضور این شهدای عزیز در اقیانوس محبت مردم پیچید و مردم با شهدا عجین شده اند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی اضافه کرد: حضور شهدا همیشه امنیت و بصیرت بخش در جامعه بوده است و طی چند روز گذشته نیز حدود یک میلیون نفر از مردم شهرها و روستاهای استان به محوریت شهرهای تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، نیشابور و مشهد توفیق تجدید میثاق با این شهدا و وداع با این اسوه های ایثار را داشتند.

یوسفعلی زاده به برپایی آیین وداع با ۱۲ پیکر شهید در حرم مطهر رضوی طی امشب اشاره و بیان کرد: فردا، صبح سه‌شنبه نیز این پیکرهای پاک از عرصه میدان شهدا و در میان جمعیت عزاداران فاطمی تا حرم مطهر رضوی تشییع می شوند.

وی اظهار داشت: تدفین پیکر این شهدا به تدریج از فردا ششم تا ۱۳ دی ماه، یعنی تا سالروز شهادت سردار سلیمانی و روز شهدای جبهه مقاومت اسلامی در ۱۲ نقطه از جغرافیای خراسان رضوی انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha