معاون استاندار خراسان رضوی: مراسم گرامیداشت شهدای گمنام تا ۱۳ دیماه ادامه دارد

مشهد-ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: مراسم گرامی داشت یاد و خاطره ۱۲ شهید گمنام از روز گذشته در خراسان رضوی، آغاز شده و تا سیزدهم دی همزمان با سالروز شهادت سردار دلها، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز یکشنبه و در ستاد گرامیداشت ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس و شورای هماهنگی مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت افزود: شهدا ناجیانی هستند که برای نجات به سمت ما هجرت کردند و باید در این روزهایی که گاهی غباری بر کشور می نشیند، قدر آنان را بدانیم.

وی با اشاره به گروه های مردمی همچون دانش آموزان آموزش و پرورش، هیئت های مذهبی، دانشگاه‌ها، محافل دانشجویی و اصناف اضافه کرد: سپردن اینگونه امور معنوی به مردم، موجب باشکوه تر برگزار شدن آن می شود، زیرا هر شهید و هر یادمان شهدا یک دارالشفاء واقعی برای ماست.

گنابادی نژاد با اشاره به ورود روز گذشته پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، ادامه داد: در تکریم و تشییع شهدا نباید به کارهای حداقلی اکتفا شود، بلکه باید با قدرت و تلاش در کنار تمام امکانات اقدام کنیم و اجازه بدهیم گروه های مختلف مردمی در این مراسم نقش آفرینی کنند.

وی به وجود ۱۱۷ یادمان شهدا و ۳۳۰ شهید خاکسپاری شده در استان، اشاره کرد و افزود: علاوه بر این ایام مبارک، باید برای شهدای گمنام، برنامه های دائمی، مستمر و فعال داشته باشیم.

مراسم وداع با پیکر مطهر ۱۲ شهید گمنام، روز دوشنبه، پنجم دیماه همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در حرم مطهر امام هشتم برگزار می‌شود.

همچنین همزمان با تدفین پیکر شهید گمنام عملیات والفجر مقدماتی در دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری، پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر که در عملیات های رمضان، خیبر، بدر و کربلای ۵ به شهادت رسیدند در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (س) تشییع و سپس در شهرستان ششتمد، دانشگاه نیشابور، دانشگاه عالی تربت حیدریه و اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور، تدفین می شوند.

پیکرهای مطهر هفت شهید گمنام نیز از هفتم تا سیزدهم دیماه و همزمان با سالروز شهادت سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی و روز جهانی مقاومت در هفت نقطه شهر مشهد شامل بوستان ارم، صدا و سیمای خراسان رضوی، پایگاه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع)، بوستان اردیبهشت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پادگان شهدای بسیج و اردوگاه فرهنگی آموزشی حضرت ثامن الحجج (ع) به خاک سپرده می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha