شصت درصد جامعه هدف در بنیاد شهید را زنان تشکیل می‌دهند

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ٦٠ درصد جامعه هدف این نهاد را همسران، مادران و دختران شهدا با حدود یک میلیون و ٩٠٠ هزار نفر تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار بخش ایثار و شهادت ایرنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر دوشنبه در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران که در سالن کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: زنان نقش محوری در نظام ارزشی، فکری، معنوی، اجتماعی و اقتصادی دارند که غیر قابل کتمان است.

وی با بیان این‌که زنان به عنوان مادر نقش اساسی در بنیان خانواده دارند تاکید کرد: به موضوع زن، تربیت آنها و خانواده نگاه ویژه داشته باشیم چرا که پایداری خانواده و تربیت نسل سالم به لحاظ ذهنی منوط به توجه به زنان است.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مفهوم خانواده مساله خاص از منظر اساسی است که ارزش‌ها، احکام و وظایفی را برای زنان در نظر گرفته است. انشاالله دولت سیزدهم در این زمینه کار کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: یکی از مفاهیم ایثار شاخص غیرت است که باید در زمینه ایثار و شهادت کار شود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران شبکه‌ای از مشاوران را در دستگاه‌های دولتی دارد که می‌توانیم کارهای فرهنگی و خدماتی نظیر اشتغال بانوان را انجام دهیم.

وی با بیان این که بیشتر افراد تحت پوشش بنیاد شهید زنان هستند خاطرنشان کرد: در مصوبات اخیر و ابلاغیه جدید رئیس جمهوری بسیاری از وظایف اجرائی را ابلاغ کردیم و برنامه‌ها طبق نظر مشاوران حوزه ایثار در نظر گرفته شده است.

قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در هر دستگاهی مشاوران بنیاد شهید با امور بانوان با هم در ارتباط باشند تا اقدام‌های مشترکی در زمینه کارهای اجرائی، وام‌های قرض الحسنه و برگزاری همایش ها را انجام دهند.

وی با تاکید بر این که خلاهای قانونی باید رفع شود گفت: امیدواریم بحث مدیریت خانواده ایثارگران اجرائی شود.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین یادآوری کرد: پایش سلامت زنان ایثارگر، برگزاری اردوها و سفرها، مسائلی نظیر اشتغال قوامین و ماندگاری خاطرات زنان در حوزه ایثار و شهادت در دستور کار قرار دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در عین حال اظهار داشت: هر کاری از بنیاد شهید در زمینه رفع مشکل بانوان بربیاید انجام می‌دهیم.

وی این را هم تاکید کرد که بحث استخدام ایثارگران باید انجام و دستگاه‌های مستنکف نیز شناسایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha