۶ دی ۱۴۰۱، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84981504
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

وداع باشکوه مردم بیرجند با آلاله‌های زهرایی + فیلم

بیرجند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم، مسوولان، خانواده‌ شهدا و ایثارگران در بیرجند پیکر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس را به آغوش گرفتند و با برگزاری آیین‌های معنوی، با آنان عاشقانه وداع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا هوای دل مردم این روزها مانند آسمان ابری است و حسینیه جماران بیرجند شامگاه دوشنبه و در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، میزبان ۶ تن از سربازان گمنام وطن بود.

در این محفل نورانی چشمان پیر و جوان، زن و مرد با حضور ۶ شهید گمنام پر از اشک شد و یاد دورانی را که خبر شهید و شهادت را به خانواده می‌رساندند تداعی کرد؛ مردم عزادار فاطمی آمده‌اند تا مراتب قدرشناسی خود را از این سبکبالان عاشق که جانانه در راه دفاع از میهن با نثار عزیزترین هدیه الهی خود یعنی جانشان سبب سربلندی کشور شدند با همه وجود ابراز بدارند.

حسینیه جماران همزمان با ورود شهدا غرق در شور و شوقی وصف‌ناپذیر شد و جمعیت حاضر، شهدای گمنام را بر دست‌ها مشایعت و صحن حسینیه از عطر دل‌انگیز شهادت، اشک، سلام و صلوات معطر شد.

غیر از هم‌نسلان و همرزمان شهدا، دهه هفتادی، دهه هشتادی، دهه نودی‌ها و حتی متولدان قرن جدید هم در این بین به چشم می‌خورند، هرکسی که دیرتر به محفل می‌رسد، مستقیم برای تجدید بیعت خود را به جایگاه شهدا می‌رساند.

علی دانش‌آموز دهه هشتادی چه زیبا روی تابوت شهدا حک کرد "خداوندا کاش منم شهیدی در این تابوت بودم".

با او همکلام شدم و گفت: هرچه در این مراسم شرکت کنیم به اندازه قطره‌ای دین خودمان را نسبت به شهدا ادا نخواهیم کرد.

وی افزود: شنیده‌ام شهدای گمنام فرزندان حضرت زهرا (س) هستند، در شب شهادت آن حضرت آمده‌ام تا با فرزندان ایشان وداع کنم و تلاشم این خواهد بود که ادامه دهنده راه شهدا باشم.

مخاطب دیگر خانمی ۴۵ ساله و خواهر یکی از شهدای شهرمان است که گفت: چه غریبانه است شهادت این شهیدان و چه ارزشمند است مقامی که به آن نائل شده‌اند.

وی افزود: امشب خودم را خانواده این شهدا تصور کردم و به نیابت از مادران آنان در این مراسم شرکت کردم به امید اینکه خداوند مرگ ما را نیز شهادت قرار بدهد.

یکی از مرزبانان خراسان جنوبی هم گفت: ما هرچه داریم از شهدا داریم و کمترین وظیفه ما حضور در آیین گرامیداشت و وداع با شهدا است.

طباطبایی افزود: امنیت کشور را مدیون خون شهدا هستیم و همیشه باید ادامه دهنده راهشان باشیم، بدانیم و بدانند اگر این شهدا نبودند ما هم نبودیم.

وداع با شهدای گمنام، همراه با مرثیه‌سرایی و مداحی در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، فضای حسینیه را توام با معنویت کرد و گروه‌های مختلف مردم بار دیگر با آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

مردم در آیین وداع با شهدای گمنام بار دیگر با شهدا و ولایت تجدید پیمان کرده و وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کردند تا به جهانیان نشان دهند که همواره در مسیر امام و رهبری و شهدا هستند.

وداع باشکوه مردم بیرجند با آلاله‌های زهرایی + فیلم

پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ۲۶ آذر امسال از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با استقبال جمعی از مسوولان استان وارد خراسان جنوبی شد و مردم شهرهای مختلف استان در روزهای اخیر میزبان شهدای گمنام بوده‌اند.

مراسم متمرکز وداع با شهدا و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور گسترده مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

مراسم تشییع و وداع مردمی طی روزهای اخیر در شهرها، روستاها، مدارس، مساجد، پادگان‌ها، زندان‌ها، ادارات و پاسگاه‌های مرزی استان برگزار شد و امروز ششم دی همزمان با سراسر کشور و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر ۶ شهید گمنام در بیرجند از میدان شهدا تا ابوذر تشییع می‌شود.

پیکر یک شهید گمنام در استانداری خراسان جنوبی، پیکر یک شهید در کارخانه کویر تایر، پیکر یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند، پیکر یک شهید در مصلی مسجد جامع طبس، پیکر یک شهید در روستای محمدآباد طبس و پیکر یک شهید در روستای دهشک قاینات آرام خواهد گرفت.

این ۶ شهید گمنام ۲۱، ۲۶، ۴۲ و ۴۵ ساله هستند که پیکر آنان در مناطق شرق دجله، بصره، شلمچه و مهران شناسایی شده‌ و در عملیات‌های والفجر ۲، بدر، رمضان و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند.

استان خراسان جنوبی در حال حاضر میزبان پیکر ۱۴۲ شهید گمنام است که پیکرهای پاکشان در حدود ۶۲ نقطه از خاک استان آرام گرفته ‌و با خاکسپاری پیکر ۶ شهید جدید افتخار میزبانی استان به ۱۴۸ شهید گمنام افزایش می‌یابد.

استان خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha