شیعیان باید در زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر شناخت حضرت فاطمه (س) گفت: شیعیان باید در زندگی حضرت زهرا (س) را اسوه و الگوی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا عادل روز سه شنبه در جمع عزاداران آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد با بیان اینکه حضرت زهرا (س) جهاد تبیین را در نقطه اوج خود پیاده کردند، افزود: ایشان هر کاری که می‌شد انجام دادند؛ به درب خانه انصار رفتند، خطبه خواندند و هرگونه روشن‌ گری که امکان داشت انجام دادند.

وی ادامه داد: وقتی اتفاقی بزرگ می‌افتد نمی‌توان به راحتی آن را فراموش کرد به خصوص اگر مسئله‌ای مانند غدیر باشد که تنها ۷۰ روز بعد همه آن را فراموش کنند و به عهد و پیمان خود بی وفایی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما شیعیان باید در زندگی حضرت زهرا (س) را اسوه و الگوی خود قرار دهیم چرا که ایشان جزو جدا نشدنی از زندگی ما هستند و ما به وجود ایشان نیازمندیم.

شیعیان باید در زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه شرکت در مراسمات حضرت زهرا (س) فقط عزاداری نیست گفت: شیعیان باید مراقب دشمن باشند و فریب شبکه های معاند را نخورند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور مشکلاتی وجود دارد اما در این دوره باید بیدار و آگاه بود و نباید موجب خوشحالی دشمن شویم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه سخت ترین دوران اهل بیت در کربلا بود گفت: در این شرایط سخت و زمانی که درب خانه حضرت امیر المومنین (ع) را آتش زدند حضرت زهرا (س) قیام به روشنگری می کند و برای بیداری مردم خطبه مهمی را ایراد کردند و همین خطبه که معروف به فدکیه است مردم را نجات داد.

به گفته وی، سخنان مهم حضرت زهرا (س) موجب بیداری امت شد و اثرات این خطبه هنوز باقی است.

حجت الاسلام عادل تاکید کرد: در این شرایط که حق و باطل در جنگ هستند نباید سکوت کرد و امت باید مسیر درست که به سعادت و پیروزی شیعیان ختم می شود انتخاب کنند.

شیعیان باید در زندگی حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند

برگزاری تشییع نمادین حضرت زهرا در امامزاده صالح (ع)

همچنین مدیر آستان امامزاده صالح (ع) فرحزاد نیز گفت: حرکت دسته عزاداری در روز شهادت حضرت زهرا (س) از محلات مختلف فرحزاد به سمت این استان برگزار شد.

حجت الاسلام حسین اسدالله زاده افزود: پس از برگزاری مراسم عزاداری امشب نیز پس از برگزاری نماز مغرب و عشا مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) با حضور جمع پرشور عزاداران در این آستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، امامزاده صالح (ع) ‌در فرحزاد، بر اساس زیارتنامه موجود از نوادگان امام زین العابدین (ع) معرفی شده است که آستان آن در شمال شرقی روستای فرحزاد، واقع در شمال غربی شهر تهران، در دامنه کوهستان قرار دارد.

این بقعه بنایی چهار گوش است که سمت جنوب آن ایوانی بلند با ۲ ستون چوبی وجود دارد که بر بالای لوح سنگ مرقد تاریخ بنای بقعه سال ۹۸۶ هجری نوشته شده و کتیبه روی این لوح به خط نستعلیق در پنج سطر است.

آستان مقدس امامزاده صالح (ع) فرحزاد تهران در بزرگراه یادگار امام مسیر شرق به غرب، خیابان ایثارگران شمالی قرار دارد.

۲ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha