حدود پنج هزار نفر در خراسان رضوی از خدمات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند شدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هم اینک شمار اعضای صندوق اعتباری هنر در این استان به چهار هزار و ۶۱۲ نفر رسیده که از خدمات این صندوق بهره مند شدند.

محمد حسین زاده روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در تشریح فعالیتهای ۹ ماهه انجام شده توسط دبیرخانه تکریم اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه، فرآیند عضویت و تمدید عضویت ۸۸۷ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت استان توسط این دبیرخانه پیگیری شده و شمار عضویت ها در صندوق اعتباری هنر افزایش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت بررسی پرونده های متقاضیان عضویت و تمدید آن در کارگروه های تخصصی این دبیرخانه، تاکنون ۱۲ نشست از کارگروه های تخصصی در رشته های هنری از جمله هنرهای نمایشی، موسیقی، تجسمی و نیز فعالان سینمایی و شعر و ادب تشکیل شده و پرونده ۴۱۸ نفر از متقاضیان این طرح مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این تعداد فرآیند تمدید و عضویت ۵۰ نفر از چهره های شاخص و نامدار استان انجام و تسهیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بنا به درخواست اعضای صندوق اعتباری هنر ساکن در استان به منظور بهره مندی از مزایای بیمه، درخواست ۲۷۱ نفر از اعضای فعال صندوق پیگیری و انجام شده است که از این تعداد، معرفی نامه ۲۲۰ نفر تحویل شان شده، در این راستا مجموع اعضای برخوردار از بیمه نویسندگان و هنرمندان در استان به ۲ هزار و ۱۸۵ نفر رسیده است.

حسین زاده در خصوص فرآیندهای ثبت نام، اطلاع رسانی، تحویل و توزیع هنرکارت به اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی نیز گفت: طی ۱۱ مرحله، تعداد ۵۰۱ هنرکارت به ذی نفعان صندوق اعتباری هنر در استان اعطا شده است.

وی ادامه داد: درخواست ۹۷ نفر از اعضای واجد شرایط در خراسان رضوی برای دریافت تسهیلات یا کمک بلاعوض از محل طرحهای مختلف مورد بررسی قرار گرفته که طی فرآیندهای اداری و تخصیص اعتبار به صندوق اعتباری هنر ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اعضای حائز شرایط اولیه برای دریافت کمک مستمری و درخواستهای انتقال کمک مستمری اعضای متوفی به بازماندگان قانونی دارای شرایط، گفت: در این خصوص از ابتدای سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۲ درخواست پذیرش، رسیدگی و ارسال شده و از این تعداد تاکنون کمک مستمری ۱۵ نفر برقرار شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha