دانشگاه آزاد پذیرای زنان مشتاق علم و دانش از کشور افغانستان است

تهران-ایرنا- معاون بین­ الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در واحدهای متعدد دانشگاهی خود در سراسر کشور، پذیرای زنان مشتاق علم و دانش از کشور افغانستان است.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلال درخشه روز چهارشنبه در این باره افزود: به دلیل محدودیت های ایجاد شده برای تحصیل بانوان در دانشگاه های افغانستان، هم اینک دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه غیردولتی در جهان و با دارابودن رشته های مختلف در گروه های پزشکی و غیرپزشکی در واحدهای متعدد دانشگاهی سراسر کشور، پذیرای بانوان مشتاق علم و دانش در تمام رشته/مقاطع تحصیلی است.

وی افزود: زنان افغانستانی می توانند به صورت مجازی و از طریق سامانه های های ویژه دانشگاه در رشته/مقاطع واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز ثبت نام کنند و از کلاس های درسی به صورت آنلاین و آفلاین بهره مند شوند.

درخشه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در یک دهه گذشته میزبان بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشجویان مرد و زن افغانستان بوده است و تاکنون قریب به ۵ هزار دانش آموخته از این کشور داشته ایم.

دانشگاه آزاد پذیرای بانوان مشتاق علم و دانش از کشور افغانستان است

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: واحد کابل دانشگاه آزاد اسلامی طی یک سال و نیم گذشته و علیرغم شرایط بحرانی افغانستان حضور فعالی در این کشور داشته است و یکی از نهادهای آموزشی جمهوری اسلامی ایران است که در افغانستان فعالیت می کند و حتی در چنین شرایطی امسال مجوز برگزاری دو دوره کنکور در کشور افغانستان اخذ کرد که یک دوره آن برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بانوان متقاضی تحصیل (حضوری و مجازی) در دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به وب سایت fstudent.iau.ir، ضمن اخذ اطلاعات لازم و تکمیلی، در واحدهای دانشگاه نام نویسی کنند.

به گزارش ایرنا، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان اخیرا در حکمی به دانشگاه‌های خصوصی و دولتی دستور داده است که تحصیل دختران افغانستان را به حالت تعلیق در آورند؛ در این حکم گفته شده است که تصمیم تعلیق تحصیل زنان براساس ابلاغ کابینه‌ طالبان گرفته شده است. حافظ ضیاءالله هاشمی سخنگوی وزارت تحصیلات عالی طالبان صحت این حکم را تأیید کرده‌ است.

طالبان پس از تسلط بر افغانستان، درهای مدارس در مقطع بالاتر از پایه ششم را نیز به روی دختران بستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha