۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۲
کد خبر: 84982541
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به ۱۰ هزار پرونده تخلف اقتصادی در تعزیرات یزد

یزد- ایرنا-مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد گفت: در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰ هزار فقره پرونده تخلفات در حوزه های کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا وارز، در شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی شده است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی تعزیرات حکومتی یزد، محمد مهدی مهاجران مقدم افزود: از این تعداد پرونده پنج هزار و ۷۶۱ فقره مربوط به کالا و خدمات ، یکهزار و ۹۰۷ مورد مربوط به قاچاق کالا و ارز و یکهزار و ۴۵۸ فقره پرونده مربوط به بهداشت دارو و درمان بوده که برای متخلفان علاوه بر جزای نقدی، احکامی همچون ضبط کالا، درج در پرونده، استرداد حق شاکی، تعطیلی واحد متخلف و نصب پرده تخلف برسر درب واحد صنفی نیز صادر و اجرا شده است.

وی اظهارکرد: در حوزه کالا و خدمات عمده این پرونده ها مربوط به تخلفات گرانفروشی کالا ، عدم درج قیمت و غیره بوده که بر اساس مصوبه سران محترم قوا ، مجازات های سنگینی برای متخلفان این پرونده ها صادر شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از انجام بیش از ۶۰۰ مورد گشت مشترک در این مدت خبر داد و افزود : گشت های مشترک بازرسی با اولویت پیشگیری از وقوع تخلفات و در جهت حمایت از فضای کسب کار انجام می شود که در این راستا اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی ، تولیدی و خدماتی می گردد .

مهاجریان مقدم از نظارت مردمی بعنوان اثر گذارترین مولفه در پیشگیری و کاهش میزان تخلفات یاد کرد و گفت: سامانه های ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان است و تمام موارد دریافتی از این سامانه ها ، پیگیری و در صورت احراز تخلف ، با متخلفین برخورد تعزیراتی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha