رویکرد دانشگاه پیام نور زنجان در ایجاد رشته و جذب دانشجو، نیاز محوری است

زنجان – ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان گفت: رویکرد این دانشگاه در ایجاد رشته و جذب دانشجو، مساله و نیاز محوری در مناطق مختلف استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رویا کرمی روز چهارشنبه در نشست خبری، افزود: در آموزش دانشجویان نیز جهت گیری دانشگاه پیام نور بر مساله محوری متمرکز شده و ماهیت کلاس های حضوری نیز به این سمت حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۴۵۰ دانشجو در دانشگاه پیام نور استان زنجان مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه دختر هستند.

کرمی گفت: دانشگاه پیام نور استان شامل سه مرکز در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار و ۶ واحد در شهرهای خرمدره، سلطانیه، ماهنشان، زرین آباد(ایجرود)، صایین قلعه و آببر(طارم) است.

وی از اجرای طرح جذب گروهی دانشجو در دانشگاه پیام نور استان خبر داد و افزود: این طرح برای پاسخ به نیازها در مناطق مخنلف است و در قالب آن اگر دست کم ۱۰ نفر از دستگاه های اجرایی یا مراکز و مجموعه های دیگر متقاضی آموزش باشند، بر حسب نیاز شغلی مخاطبان در رشته های مورد نیاز برای تحصیل پذیرش می شوند.

رییس دانشگاه پیام نور استان زنجان در بخش دیگری از سخنان به فعالیت های دانش بنیان در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا تاسیس مراکز خلاقیت و رشد در دستور کار است که تاکنون در مراکز زنجان و ابهر حدود ۶ هسته فناور با حضور دانشجویان تشکیل شده است.

کرمی همچنین به وضعیت مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان اشاره کرد و گفت: مراکز پیام نور در شهرهای صایین قلعه و زرین آباد(ایجرود) از لیست مراکز انتخاب رشته در دفترچه سازمان سنجش حذف شده اند ولی تلاش ما حفظ این مراکز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha