۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85273318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه پیام نور به دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم ارتقا می‌یابد

زنجان- ایرنا- رییس دانشگاه پیام نور گفت: درصدد هستیم در راستای دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری، دانشگاه پیام نور به دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،ابراهیم تقی زاده روز شنبه در دیدار با استاندار زنجان،‌افزود: باید با اقدامات راهبردی و برنامه های مفید، ارتقای موازین فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به رشته های دانشگاهی و تقاضاهای موجود برای ساماندهی و ایجاد رشته های متناسب با بافت منطقه در واحدهای این دانشگاه اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر قریب به ۸۵ درصد رشته های دانشگاه پیام نور در حوزه علوم انسانی است.

تقی زاده با بیان اینکه دانشگاه پیام نور به دنبال درآمد پایدار است تا متکی به شهریه نباشد، افزود: ما به دنبال این هستیم که جذب دانشجوی ما ۵۰ درصد در رشته های عمومی و ۵۰ درصد در رشته های تخصصی باشد.

وی دانشگاه پیام نور را فراگیرترین دانشگاه کشور به لحاظ دسترسی دانشجویان در دورترین مناطق به سیستم آموزشی عنوان کرد.

تقی زاده افزود: در آینده نزدیک همایش مدیران خانم در کشور برگزار خواهد شد و با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور بیشترین مدیران خانم را در کشور دارد؛ دبیرخانه این همایش در پیام نور مستقر می شود.

وی درباره دانشگاه پیام نور زنجان، گفت: این دانشگاه با بیش از پنج هزار دانشجوی فعال در ۹ مرکز و واحد جزو دانشگاه های موفق پیام نور است.

این مسوول گفت: استقرار مراکز رشد و خانه های خلاق در دانشگاه استان نیز در دستور کار است که خوشبختانه هم اکنون ۲ خانه خلاق و ۲ هسته فناور در این دانشگاه فعالیت دارد.

وی گفت: امیدواریم با حمایت استان بتوانیم نسبت به ایجاد مراکز رشد مستقل و ایجاد هسته های فناور بیشتر و مراکز رشد مشترک با پارک های علم و فناوری اقدام کنیم به نحوی که دانشگاه پیام نور در کنار سایر دانشگاه های استان بتواند برای خودکفایی و رفع نیازهای استان در ابعاد مختلف تلاش کند.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه پیام نور، استانداردهای لازم را در تربیت دانشجو دارد، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور عدالت آموزشی را به لحاظ سراسری برگزار کردن امتحانات رعایت می کند که بسیار ارزشمند است.

محسن افشارچی گفت: دانشجویان پیام نور خروجی های علمی مناسبی دارند و اغلب دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه های معتبر، فارغ التحصیلان این دانشگاه هستند.

استاندار زنجان تصریح کرد: اینکه دانشگاه پیام نور در استان زنجان پنج هزار دانشجو دارد؛ نشان از ظرفیت بالای دانشگاه و اعتمادی است که خانواده ها به این دانشگاه دارند.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت این دانشگاه در استان، گفت: برخی از رشته های تحصیلی در استان فاقد متقاضی است و در عین حال برخی رشته ها متقاضی دارد ولی رشته آن موجود نیست.

رقیه کرمی اضافه کرد: پیشنهاد ما این است که در این زمینه یکسان سازی صورت بگیرد و به جای رشته های بدون متقاضی رشته های دارای طرفدار اضافه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha