توضیحات موسوی درباره زمان اعلام وصول لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس

تهران- ایرنا- سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پس از تعیین تکلیف برنامه هفتم توسعه از سوی دولت، لایحه بودجه ۱۴۰۲ از طرف مجلس اعلام وصول و در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سیدنظام الدین موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره شرایط بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در صحن گفت: رئیس جمهوری در نامه‌ای به مجلس به شکل رسمی لایحه بودجه را ارسال کرده است اما طبق قانون، ابتدا دولت باید زمان ارائه لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس را تعیین تکلیف کند و بعد از آن، مجلس لایحه بودجه را اعلام وصول و در دستور کار قرار خواهد داد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس یازدهم افزود: لایحه بودجه ۱۴۰۲ باید براساس برنامه هفتم توسعه تنظیم و تدوین شده باشد و لازم است ابتدا لایحه برنامه هفتم از سوی دولت ارائه شود. البته اگر اذن رهبر معظم انقلاب مبنی بر تمدید برنامه ششم توسعه ارائه شود یا نمایندگان با تمدید برنامه ششم توسعه موافقت کنند، می‌توان لایحه بودجه ۱۴۰۲ را زودتر از برنامه هفتم اعلام وصول و بررسی کرد.

موسوی خاطرنشان کرد: پیش از این هم برنامه توسعه با مصوبه مجلس به مدت یکسال تمدید شده بود تا پس از آن بررسی لایحه بودجه در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه ۱۴۰۲ دوشنبه پنجم دی از سوی دولت تقدیم مجلس شد. بر همین اساس هیات رئیسه مجلس باید برای هفته آینده جلسه‌ای را جهت تقدیم لایحه بودجه از سوی رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی تنظیم کند.

به گفته حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، این لایحه شامل احکام و تبصره‌های بودجه است. چرا که طرح مجلس برای ارائه لایحه بودجه در دو مرحله نهایی نشد و لایحه بودجه در یک مرحله شامل احکام و تبصره‌های بودجه به مجلس ارائه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha