۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84982850
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد اعتبارات سرمایه درگردش و رفع موانع تولید گیلان جذب شد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان صنعت و معدن، تجارت گیلان با اعلام جذب ۷۰ درصدی اعتبارات سرمایه درگردش و رفع موانع تولید در استان گفت: کل اعتبار تسهیلاتی ۱۴۰۱ گیلان در این بخش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۷۴۷ میلیارد تومان آن جذب و پرداخت شده است.

تیمور پورحیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: افزون بر ۴۷۵ میلیارد تومان تسهیلات نیز به ۲۴۷ واحد تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است که به این ترتیب گیلان رتبه اول کشور را از نظر تعداد تسهیلات پرداختی در این بخش دارد.

به گفته وی گیلان از از نظر مبلغ تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی نیز رتبه پنجم کشوری را داراست.

وی عنوان کرد: بانکهایی که تاکنون به هر دلیلی نتوانسته اند موانع موجود پیش رو را برای پرداخت تسهیلات رفع کنند، موظف هستند طی مدت ۱۵ روز وضعیت ۶ مصوبه ابلاغ شده را تعیین تکلیف و روشن کنند.

پورحیدری در ادامه راه اندازی مجدد واحدهای راکد صنعتی را از برنامه‌های مهم اداره کل صنعت، معدن و تجارت دانست و افزود: کارآفرینانی که تصمیم بر احیاء شرکتهای تعطیل شده صنعتی را داشته باشد از حمایت ویژه این سازمان برخوردار خواهند شد و همراه تیم اقتصادی استان پیگیر رفع مشکلات و چالش های آنان خواهیم بود.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به جلسه ای که امروز برای بررسی وضعیت واحد های صنعتی برگزار شد گفت : مشکلات استمهال پرداخت بیمه، مالیات و اقساط معوق بانکی بیش از ۲۱ واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط تا کنون در جلسه ستاد تسهیل و و رفع موانع تولیدی مورد رسیدگی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha