۷ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۲۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84982864
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم حمایت‌های پاریس از اوکراین با سفر وزیر دفاع فرانسه به کی‌یف

تهران – ایرنا- وزیر دفاع فرانسه در ابتدای ورودش به خاک اوکراین از ادامه حمایت‌های کشورش از کی‌یف خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه، روز چهارشنبه وارد کیف شد تا در مورد حمایت نظامی بیشتر از اوکراین گفتگو کند.

وی در ابتدای ورودش به خاک اوکراین به ادامه حمایت‌های کشورش از کی‌یف تاکید کرد و گفت تا زمانی که مذاکرات صلح انجام نشده است این حمایت همچنان وجود خواهد داشت.

لکورنو پیش از اوکراین به لهستان سفر کرده بود تا درباره فروش ماهواره‌های نظامی فرانسه به لهستان با مقامات این کشور گفتگو کند.

وزیر دفاع فرانسه در ابتدای ورودش به خاک اوکراین از یادبود کشته شده‌های اوکراینی در جنگ با روسیه بازدید کرد. طبق برنامه‌ریزی دولت فرانسه قرار است لکورنو با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور، الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین و مقامات ارتش دیدار کند.

در حالی که فرانسه نسبت به آمریکا و انگلیس در مورد حمایت نظامی از اوکراین کمتر تبلیغ کرده است ولی این کشور از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین به طور مداوم به کی‌یف سلاح ارسال کرده است.

در ماه گذشته فرانسه همچنین میزبان دو کنفرانس کمک به اوکراین بود در حالیکه بسیاری در اوکراین به سیاست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه برای حفظ ارتباط این کشور با روسیه و ولادیمیر پوتین انتقاد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha