تاکید امیرعبداللهیان بر گفتگوهای سیاسی بین یمنی

مسقط- ایرنا- وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره بر ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تاکید داشته و گفتگوهای سیاسی بین یمنی را به عنوان یک امر داخلی یمن مورد توجه قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در دیدار محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن امروز در مسقط پایتخت سلطنت عمان دیدار و گفت و گو کرد.

در این ملاقات وزیر امور خارجه با قدردانی از پایمردی مردم یمن در احقاق حقوق خود، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از این امر تاکید کرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحران یمن تاکید داشته و گفتگوهای سیاسی بین یمنی را به عنوان یک امر داخلی یمن مورد توجه قرار می دهد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: به عنوان یک امر انسانی، محاصره یمن باید لغو شود و مردم این کشور بتوانند از شرایط زندگی طبیعی در کشور خود برخوردار گردند.

امیرعبداللهیان ضمن یادآوری سالگرد شهادت شهید ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن، وی را شهید یمن خواند و بر عزم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم یمن تاکید کرد.

در این دیدار آقای عبدالسلام ضمن تشکر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت یمن، وزیر امور خارجه را در جریان آخرین تحولات یمن قرار داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به عمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که شب گذشته به مسقط سفر کرده، صبح امروز چهارشنبه در دیدار با «هیثم بن طارق آل سعید» پیام کتبی رئیس جمهوری اسلامی ایران را که حاوی دعوت رسمی از سلطان عمان برای سفر به کشورمان بوده، تقدیم وی کرد.

امیرعبداللهیان در دیدار با پادشاه عمان درباره موضوعات مورد علاقه مشترک دو کشور گفت‌وگو کرد و با مرور دستاوردهای سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به مسقط، بر اهمیت اجرایی شدن کامل توافقات به عمل آمده بین دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در سفر به عمان با ارتشبد سلطان بن محمد النعمانی وزیر مکتب سلطانی عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در این سفر همچنین در «السید بدر ابوسعید» همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha