نهضت ملی مهارت آموزی یکی از ابرپروژه‌های دولت سیزدهم است

کرمان - ایرنا - رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: زمینه های نهضت ملی برای مهارت آموزی در گام دوم انقلاب اسلامی و در این سازمان در حال فراهم است که به عنوان یکی از ابرپروژه ملی در دولت سیزدهم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسین حسینی‌ نیا، عصر چهارشنبه در آیین تقدیر از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی حامی مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت تاکید کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید در کشور گسترش یابد و مداومت داشته باشد؛ متأسفانه سال ها از این امر غافل بودیم.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: بهترین کار در نهضت ملی مهارت آموزی این است که شرکت ها و کارخانه ها تمام داشته های علمی را پای کار آورند و در قالب مراکز جوار کارگاهی مهارت آموزی ها را به جوانان انتقال دهند.

وی با اشاره به وجود ۲۰ میلیون جمعیت فعال کشور اظهار داشت: باید سالانه چهار میلیون نفر را به مهارت آموزی مجهز کرد.

حسینی نیا گفت: استان کرمان با این نگاه بلند مهارت آموزی به پایتخت مهارت ایران تبدیل شده و نقطه عطفی خواهیم داشت در موضوع آموزش های مهارتی در کشور آن هم با اجرای ابرپروژه ملی نهضت مهارت آموزی در گام دوّم انقلاب اسلامی که امری مهم است.

وی بیان کرد: ابزار و امکانات اجرای این طرح در کشور فراهم شده و جوانان مستعد و مربیان نخبه هم در صنایع و دانشگاه ها داریم که سامانه سام هم جهت سامان بخشی به این موضوع راه اندازی شده است و مهارت ها در همه زمینه ها به ویژه در تکنولوزی های جدید از جمله it، امنیت سایبری، زبات های خودکار، یکپارچه سازی سیتم و غیره ارائه خواهد شد.

اعلام رتبه های ایران در مسابقات بین المللی مهارت

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور همچنین با اشاره به اینکه امسال در این رقابت های بین المللی بعد از ۴۷ سال اولین مدال طلا توسط بانوی نخبه ۲۳ ساله ایرانی کسب شد گفت: همچنین ۲ مدال برنز و ۵ دیپلم افتخار در رشته های مهارت کسب کردیم که این رتبه ها بی سابقه بود.

وی ادامه داد: امسال اتفاقاتی که در برگزاری رقابت های بین المللی مهارت افتاد باعث شد ایران که از قبل در ۳۳ رشته مهارتی آمادگی داشت فقط ۱۸ رشته را پذیرش کردند و مسابقات که قرار بود در چین برگزار شود به دلیل شیوع کرونا در این کشور، مسابقات به ۱۸ رشته تقلیل یافت و در ۱۸ کشور از جمله فرانسه، آلمان و غیره برگزار شد.

حسینی‌ نیا اظهار داشا: رتبه های حاصل شده در این رقابت ها بی نظیر بود و توانستیم رتبه ایران در شاخص میانگین امتیاز تیمی از ۱۵ در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ برسانیم، رتبه ایران را در شاخص امتیاز مدال از ۲۷ در سال ۲۰۱۹ به ۱۸ جهان برسانیم و نیز رتبه ایران را در شاخص امتیاز کل از ۴۱ جهان در سال ۲۰۱۹ به ۲۴ ارتقا دهیم.

تقاضای راه اندازی مرکز جوارکارگاهی در شهربابک

سرپرست فرمانداری شهربابک هم گفت: آموزش های معکوس در دنیا مطرح است در این آموزش هنرجویان آموزش ها را در فضای مجازی فرامی گیرند و با حضور در کلاس چالش ها و گفتگوها مطرح می شود.

علیرضا حلالی افزود: بحث کارگاه های مراکز جوارکارگاهی در شهربابک ایجاد شود که پیگیری شود تا موضوع اشتغال توسعه یابد؛ در این باره در شهربابک تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی در نظر گرفتم که در اختیار شرکت مس قرارخواهیم داد تا با آموزش های این شرکت بحث اشتغالزایی در شهربابک رونق گیرد.

آیین تقدیر از صنایع و بنگاه‌های اقتصادی حامی مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت در محل سالن اجتماعات امور آموزش و تجهیز نیروی انسانی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار شد.

در حاشیه این آیین بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، استانداری کرمان و مجتمع مس سرچشمه تفاهم نامه ای مبنی بر برگزاری مسابقات ملی مهارت، در سرچشمه رفسنجان امضا شد.

شهر سرچشمه در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha