نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان طی آذرماه امسال ۵۱.۷ درصد است که در مقایسه با ماه قبل از آن یک دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، رضا جمشیدی افزود: بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه خانوار در نقاط شهری استان طی آذرماه امسال ۵۱.۴ و در مناطق روستایی ۵۲.۶ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۲ دهم درصد کاهش یافته و در مناطق روستایی بدون تغییر بوده است.

وی اظهار داشت: نرخ تورم ماهانه خانوارها (درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل) برای آذرماه امسال در خراسان رضوی ۱.۸ درصد است که در مقایسه با ماه قبل از آن ۲ دهم درصد افزایش داشته، این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۱.۸ و برای نقاط روستایی ۱.۶ درصد بوده که به ترتیب یک دهم و چهار دهم درصد افزایش یافته است.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به آذر سال جاری در کل خانوارهای استان ۴۶.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱.۴ درصد افزایش یافته، این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۶ و برای نقاط روستایی ۴۹.۱ درصد است که در نقاط شهری و در مناطق روستایی ۱.۵ درصد افزایش داشته است.

جمشیدی اظهار داشت: در آذر ماه امسال تورم نقطه به نقطه کل خانوارهای خراسان رضوی در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۶.۷ درصد، پوشاک و کفش ۵۵.۴ درصد، مسکن ۳۵.۷ درصد و گروه بهداشت و درمان ۵۳.۱ درصد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha