تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون تُن کالا در بندر امام خمینی(ره)

اهواز - ایرنا - مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: ۳۳ میلیون تُن کالاهای نفتی و غیرنفتی در ۹ ماه نخست امسال در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده است.

بهروز آقایی عصر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نهاده‌های دامی و غلات، فرآورده‌های نفتی، مواد غذایی، فولاد، محصولات پتروشیمی و مواد اولیه کارخانه‌ها از مهمترین اقلام کالاهای تخلیه و بارگیری شده در بندر امام خمینی(ره) بوده است.

وی ادامه داد: ۱۲ میلیون تُن از این میزان شامل کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر خام و دانه روغنی سویا بودند که از طریق ۲۰۹ فروند کشتی اقیانوس پیما در این مجتمع بندری تخلیه شدند.

آقایی اظهارکرد: با تدبیر دولت سیزدهم از ابتدای امسال تاکنون مقدار قابل توجهی کالای اساسی خریداری شده و در نوبت پذیرش هستند؛ بخشی از آنان نیز در بندر امام خمینی(ره) انبار شدند و در زمان حاضر ذخیره کالا در انبارهای این مجتمع بندری حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن است.

وی افزود: از مجموع واردات کالاهای اساسی، تاکنون ۱۰ میلیون تُِن کالا از بندر امام خمینی (ره) توسط شبکه حمل و نقل زمینی و ریلی به مناطق مختلف کشور حمل شده است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان بیان کرد: هم‌اکنون موجودی کالاهای اساسی در بندر امام خمینی (ره) حدود سه میلیون و ۴۸۰ هزار تُِن است که با احتساب کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در لنگرگاه بندر و پای اسکله به ۵.۷میلیون تُن می‌رسد.

به گزارش ایرنا سال گذشته حدود ۴۷میلیون تُِن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شد؛ ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر ۶۰میلیون تُن است.

بندر امام خمینی(ره) فعال ترین و پرترافیک‌ترین بندر کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر راهبردی با وجود حملات هوایی مکرر رژیم بعثی عراق برای قطع خطوط پشتیبانی از رزمندگان اسلام، نقش برجسته و موثری در تقویت جبهه‌های حق علیه باطل در طول هشت سال دفاع مقدس ایفا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha