خطیبان نماز جمعه شهرهای بوشهر: سردار سلیمانی الگویی تمام عیار برای مسوولان است

بوشهر - ایرنا - خطیبان نماز جمعه شهرهای بوشهر، گناوه و اهرم در نماز جمعه این هفته اعلام کردند: سردار سلیمانی درزمینه ولایتمداری ، جهاد خدمت ، مردمداری و مبارزه با استکبارالگویی تمام عیار برای مسوولان است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باتوجه به اینکه این استان میزبان بزرگترین صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی در کشور است مسوولان برای اولویت بخشیدن به اشتغال جوانان بومی در این صنایع اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر جوانان و نوجوانان را سرمایه‌های اساسی کشور دانست و به مسئولان توصیه کرد: با تمام وجود در خدمت آنها باشید و برای فراهم کردن امکانات ورزشی، آموزشی، سالم سازی فراغت، بصیرت افزایی و اشتغال آنها تلاش کنید.

وی بیکاری را منشا دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و اضافه کرد: بارها به مسئولان استان درباره قواعد بکارگیری جوانان بومی در صنایع استان تذکر داده شد اما در عمل نتیجه مطلوب نبوده است.

امام جمعه بوشهر خطاب به مسئولان بیان کرد: کاری نکنید که مردم گلایه مند تقاضای برخورد قانونی را داشته باشند.

صفایی بوشهری از جوانان نیز خواست تا با فراگرفتن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شرایط اشتغال در این صنایع را کسب کنند تا مانعی برای استخدام آنها نباشد.

وی افزود: دشمن در فتنه ۸۸ به زعم خود به دنبال انقلاب مخملی و براندازی بود با این هدف بیش از ۱۰۰ برنامه برای شرایط خاص طراحی کرده بود.

صفایی بوشهری ادامه داد: هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و بصیرت و ولایتمداری مردم تهاجم سنگین دشمن در این فتنه را شکست داد؛ بنابراین نهم دی ماه یوم الله است چرا که باعث اعتلای اسلام شد.

سردار سلیمانی الگویی مناسب برای مسؤلان استنماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: حاج قاسم الگویی مناسب برای مسئولان کشور است چرا که همه وجودش را برای نظام اسلامی هزینه کرد.

وی عنوان کرد: ولایتمداری و ملازمت و تابعیت از رهبری،مجاهدت کارآمد و به سرانجام رساندن کارها، مردم مداری و محبت به مردم و عشق و علاقه به شهادت از ویژگی‌های شاخص این شهید بزرگوار بود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: سردار سلیمانی خود را هزینه نظام و انقلاب و مردم کرد، ذره‌ای به فکر ارتقای پست نبود و موفقیت در همه امتحانات به مدد مجاهدت، ولایتمداری،اخلاص از دیگر ویژگی‌های شخصیتی او بود.

نماینده ولی فقیه ضمن تبریک سال نو میلادی به مسیحیان با بصیرت جهان، گفت: مسیحیان بصیر به دنبال عدالت جهانی به عنوان شعار حضرت عیسی (ع) هستند اما سران کشورهای جبهه استکبار با عنوان مسیحیت دست به جنایت‌های بسیاری زده اند.

اهرم

امام جمعه اهرم گفت: مکتب شهید سلیمانی با تکیه بر ولایت مداری و روحیه جهادی و خدمت، به دنبال رساندن ملت های مسلمان به آزادی واقعی و رهایی از سلطه استکبار و از بین بردن نظام سلطه است.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: رستاخیز مردم در تشییع با شکوه شهدای مقاومت از کاظمین تا کرمان نشان از تاثیر گذاری فرهنگ مقاومت در نجات مردم دنیا و ایجاد وحدت و یکپارچگی ملتها دارد.

وی بیان کرد: حماقت راهبردی نظام سلطه در ترور سردار سلیمانی سبب شد مردم با تمام وجود درک کنند که شهید سلیمانی به مراتب خطرناک تر از «سردار سلیمانی» است.

امام جمعه اهرم افزود: یازده دیماه سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام راحل به گورباچف مدتی قبل از فروپاشی شوروی سابق است.

وی گفت: با ظهور انقلاب اسلامی و حذف شوروی پدیده جدیدی شکل گرفت که تقابل اسلام و استکبار در پی داشت و با ظهور امام عصر (عج) آخرین مرحله این تقابل تاریخی با غلبه اسلام و حذف استکبار از جغرافیای سیاسی، محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۲دیماه هم سالروز ارتحال حضرت آیه الله مصباح یزدی است که مورد اعتماد امامین انقلاب بودند و بعد از شهید مطهری به عنوان متفکر و فیلسوف به تربیت شاگردان و محققان بسیاری همت کردند.

گناوه

امام جمعه گناوه گفت: حماسه روز ۹ دی روز تجلی وحدت ملت ایران ،حول محور ولایت و نماد ولایتمداری ، دیانت بصیرت و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: ملت ایران در این روز تحت توجهات الهی ، بزرگ ترین توطئه خارجی و فتنه داخلی را علیه نظام و اسلام در هم شکستند.

وی اظهارداشت: روز ۹ دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط شد و تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه گناوه گفت: دشمن هیچوقت دلش برای ملت نسوخته است و گرنه این همه تهدیدها و فشارهای اقتصادی انجام نمی داد.

امام جمعه گناوه افزود: حماسه ۹ دی آثار و پیامدهای مهمی داشت و مردم بصورت صریح از فتنه گران و آشوب گران اعلام برائت و با آرمان های انقلاب،امام و شهدا و رهبری تجدید بیعت کردند.

وی ادامه داد: ادامه فتنه ۸۸ را در اغتشاشات اخیر دیدیم و عده ای نیز متاسفانه پیاده نظام شدند و برخی نیز هیجان زده و احساسی شند اما بازهم مردم درعین حالی که نقد به گرانی و تورم دارند ، اما با آنها همراهی نکردند .

وی بیان کرد: دولت امروز گرچه تلاش برای رفع گرانی و مشکلات اقتصادی می کند اما باید همه همیاری کنیم تا از این گردنه خارج شویم.

امام جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی گفت: رهبری در رثا و تبیین سیدالشهدای مقاومت شهید سلیمانی ، ایشان را به عنوان یک مکتب معرفی کردند.

وی افزود: مکتب سیدالشهدای مقاومت دارای مولفه ها و ویژگی هایی است که در جامعه بخصوص بین نسل جوان به عنوان اسوه و الگو باید قرار گیرد.

رکنی حسینی گفت: اخلاص ، پای بندی به شرع مقدس اسلام، شجاعت ، انقلابی ، وابسته نبودن به حزب و جناح، ولایی ، پاسداری از کرامت مستضعفان و فداکاری در راه دفاع از حرم های مقدس از جمله مولفه های مکتب شهید سلیمانی است.

امام جمعه گناوه از جوان ها خواست تا وصیت نامه هشت بندی سردار دلها شهید سلیمانی که توصیه بر پیروی از ولایت فقیه در راس آن قرار دارد، را بخوانند و الگو در زندگی و رفتار خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha