۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84984914
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعضای بیمار اسفراینی نجات‌بخش جان ۶ نیازمند عضو شد

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده ۵۲ ساله اهل شهرستان اسفراین به ۶ بیمار نیازمند اهدا شد.

دکتر علی عفتی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرحوم "عبدالله رفعتی" بر اثر سانحه تصادف در بخش ویژه بیمارستان امام علی(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، اعضای ایشان به ۶ بیمار اهدا شد.

وی افزود: اعضای این آقای اسفراینی شامل کبد، کلیه ها، ۲ قرنیه و پوست اهدا شد.

عفتی زاده ادامه داد: کبد این فرد ۵۲ ساله به آقای ۳۵ ساله بجنوردی، یک کلیه به آقای ۵۶ ساله مشهدی و کلیه دیگر نیز به خانم ۵۶ ساله اهل مشهد اهدا شد.

وی گفت: قرنیه ها و پوست این بیمار نیز جهت ذخیره به بانک نسوج منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: پیش از این نیز اعضای اعضای بدن بانوی ۳۷ ساله اهل اسفراین که به علت سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، نجات بخش جان ۶ بیمار نیازمند شد.

عفتی زاده تصریح کرد: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

پارسال با توجه به شیوع کرونا تنها پنج مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است این در حالی است که از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۴ مورد اهدای عضو در خراسان شمالی ثبت شده است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha