۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85116245
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ بیمار کلیوی خراسان‌شمالی در انتظار پیوند عضو هستند

بجنورد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۲۰۰ بیمار از ۲۸۴ بیمار کلیوی زیر پوشش این دانشگاه نیازمند پیوند عضو کلیه هستند.

مهری فرشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بیماران در انتظار پیوند عضو خراسان شمالی نیز بیماران دیالیزی اند که از اولویت های پیوند عضو هستند.

به گفته وی؛ پیوند عضو بیماران نیازمند خراسان شمالی در بیمارستان منتصریه مشهد انجام می شود.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: برای انجام پیوند کلیه، بیمار یا باید با هزینه های شخصی اقدام به این کار کند و یا با تشکیل پرونده و درخواست برای پیوند کلیه در صف انتظار قرار گیرد.

فرشاد ادامه داد: بیمارانی که در فهرست انتظار قرار می گیرند باید هر سه ماه یکبار آزمایش ها و پرونده خود را به روز کنند در غیر این صورت پیوند آنها به تاخیر می افتد.

هدیه زندگی به ۵۰ نفر با اهدای عضو

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: سال گذشته ۱۴ اهدای عضو بیمار مرگ مغزی شده در استان انجام و حدود ۵۰ نیازمند عضو، زندگی دوباره یافتند.

وی افزود: موارد اهدای عضو افراد مبتلا به مرگ مغزی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مشابه سال قبل حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشت.

به گفته وی؛ کرونا در سال ۱۴۰۰ بر روند اهدای عضو تاثیر زیادی داشت و تنها پنج بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده اهدای عضو داشتند.

به گزارش ایرنا تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب العلاج در خراسان شمالی شناسایی و در سامانه اختصاصی این دانشگاه برای بهره‌مندی از خدمات صندوق بیماران خاص ثبت شده است.

از این تعداد؛ ۲ هزار و ۸۹۴ نفر بیمار دیابتی، ۲ هزار و ۳۷۰ نفر بیمار سرطانی، ۴۰۷ نفر بیمار ام اس، ۱۰۳ نفر بیمار هموفیلی، ۲۸۴ نفر بیمار دیالیزی، ۱۳۷ نفر بیمار پیوندی، ۹۷ نفر بیمار اوتیسم، ۶۶ نفر بیمار پی کی یو و ۳۳ نفر بیمار تالاسمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha