۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84984977
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: تحقق کشاورزی مدرن در سیستان و بلوچستان نیازمند ایده‌های نوآورانه است

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن در استان نیازمند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه است چراکه نیاز جامعه امروز می‌طلبد که از کشاورزی سنتی فاصله گرفته و برای بازدهی بهتر در تولید محصولات کشاورزی، به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد کرمی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برای رسیدن به تولید و صادرات مطلوب محصولات کشاورزی در استان نیازمند ورود فناوری و نوآوری به این حوزه هستیم و امیدواریم با حمایت از ایده‌های خلاقانه در این بخش و تجاری‌سازی آنها بتوانیم به این مهم دست یابیم و شاهد جهش در تولید محصولات کشاورزی استان باشیم.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از استان‌های کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، تنوع آب و هوایی و خاک حاصلخیز؛ خود از استعداد مناسبی برای توسعه بخش های مختلف کشاورزی برخوردار است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی‌های استان می‌توان به تولیدات کشاورزی پایدار،اشتغالزایی، تامین نیازهای داخلی، افزایش صادرات به کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس و همچنین افزایش نرخ ارزآوری در منطقه دست یافت.
وی بیان کرد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است، باغبانی، زراعت، شیلات و دامداری از مهمترین ظرفیت‌های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.
کرمی اظهارداشت: همچنین سیستان و بلوچستان علاوه‌بر تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر در زمینه پرورش انواع آبزیان ظرفیت های بسیار مناسبی در سواحل مکران دارد که می‌توان با هدایت مردم و سرمایه گذاران به این بخش ضمن تامین امنیت غذایی و خودکفایی منطقه زمینه توسعه استان را فراهم کند.
وی تاکید کرد: امنیت پایدار بدون توسعه اقتصادی علمی و فرهنگی امکانپذیر نیست. برای توسعه کشاورزی باید از توان مردم و سرمایه های مردمی استفاده کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اجرای الگوی کشت و توسعه کشت های قراردادی را از مهمترین ماموریت های جهاد کشاورزی بیان کرد و افزود:برای توسعه بخش کشاورزی برنامه های شاخصی در دولت سیزدهم تدوین و در سطح استان در حال اجراست.
سید محمدرضا سید حسینی دستیابی به خودکفایی در تولید گوشت مرغ، توسعه کشت های گلخانه ای و گیاهان داروئی، توسعه سرمایه‌گذاری بنگاه‌های اقتصادی در زیر بخش های کشاورزی و سنددار کردن اراضی کشاورزی،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه آبزی پروری را از مهمترین برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha