توزیع گوشت قرمز منجمد به نرخ دولتی در ۱۳ میدان اصلی کرمانشاه آغاز شد

کرمانشاه - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توزیع گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار به نرخ دولتی در ۱۳ میدان اصلی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهر آغاز شده است.

«محمدرضا عباسی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نوسانات افزایشی در قیمت گوشت قرمز و اهتمام ویژه دولت در تامین سبد پروتئین خانوار با قیمت مناسب، سازمان جهاد کشاورزی به توزیع گسترده گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله با قیمت مناسب در بازار کرمانشاه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه گوشت قرمز منجمد گوسفند و گوساله به اندازه کافی در سردخانه های استان ذخیره شده است افزود: هم اینک توزیع گوشت‌ منجمد از طریق کامیون های یخچال دار در ۱۳ میدان اصلی شهر با اولویت مناطق حاشیه ای در حال انجام است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: بر همین اساس قیمت گوشت گوسفندی ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست ۱۴۵ هزار تومان، گردن ۱۳۵ هزار تومان، راسته ۱۴۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان و گوشت گوساله نیز با قیمت ران ۱۵۵ هزار تومان، سردست ۱۵۰ هزار تومان، گردن ۱۵۰ هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۳۰ هزار تومان و راسته ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

عباسی تاکید کرد: جهاد کشاورزی از آمادگی کامل برای تامین گوشت استان برخوردار بوده و هر اندازه که مورد نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای باشد در صورت داشتن امکانات و یخچال های مورد نیاز توزیع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، قیمت گوشت در یک هفته گذشته در کرمانشاه به طور بی سابقه ای افزایش یافته است به طوری که در برخی قصابی ها هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به بهای ۳۲۰ هزار تومان عرضه می شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز اخیرا در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان نسبت به افزایش بی‌ضابطه قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه انتقاد کرده و سازمان های جهاد کشاورزی و صمت را موظف کرد تا ظرف ۲ هفته آینده بازار گوشت را ساماندهی کنند.

سالانه در استان کرمانشاه ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود در حالی که میزان مصرف سالانه گوشت قرمز استان ۲۳ هزار تن است.

این استان سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha