مهلت ۲ هفته‌ای به جهاد کشاورزی و صمت کرمانشاه برای ساماندهی بازار گوشت

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر ضرورت حذف واسطه‌ها در توزیع کالا و خدمات در استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به ظرفیت ویژه دامپروری در استان، افزایش بی‌ضابطه قیمت گوشت قرمز در کرمانشاه پذیرفتنی نیست و جهاد کشاورزی و صمت موظفند تا ۲ هفته آینده بازار گوشت را ساماندهی کنند.

به گزارش ایرنا؛ «عبدالوحید محمدی» شنبه شب در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان با انتقاد از گرانی بی ضابطه قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان ها اظهار داشت: با توجه به اینکه دامپروری در استان از وضعیت خوبی برخوردار است اما قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به دیگر استان ها بالاتر است که هیچ توجیهی ندارد.

وی با تعیین یک مهلت زمانی برای دستگاه های مسئول مانند جهاد کشاورزی و صمت، تصریح کرد: ظرف مدت ۲ هفته این ۲ دستگاه با همکاری دیگر ارگان های ذیربط موظف به تعیین نهایی قیمت گوشت قرمز در استان و کاهش قیمت آن هستند و در جلسات آینده به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد که قیمت این مواد غذایی در کرمانشاه از دیگر استان ها بالاتر باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار نظارت بیشتر دستگاه ها با همکاری بسیج اصناف در استان به منظور کنترل قیمت ها شد و بیان داشت: بسیج اصناف استان دارای نیروهای توانمند و فعالی در حوزه نظارت است که دستگاه ها باید با همکاری آنها به دنبال آرامش و جلوگیری از هر گونه افزایش بی رویه قیمت ها در بازار باشند.

گوشت قرمز در بازار استان کرمانشاه در روزهای اخیر با چند قیمت عرضه می‌شود و هر کیلوگرم بین ۱۸۵ تا ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سالانه ۴۰ هزار تن گوشت قرمز در کرمانشاه تولید می‌شود

سالانه در استان کرمانشاه ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود در حالی که میزان مصرف سالانه گوشت قرمز استان ۲۳ هزار تن است.

در این استان سه میلیون و ۳۰۰ هزار دام سبک و نزدیک به ۲۷۵ هزار دام سنگین دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha