رییس دانشگاه علوم پزشکی:تکمیل بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی کاشان از مطالبات مردم است

کاشان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:ساخت بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی کاشان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و تکمیل آن از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان است.

دکتر کورش ساکی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این بیمارستان تا کنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۷۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

وی اظهار کرد: برای تکمیل ساختمان این بیمارستان ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است و اگر مبلغ یادشده تامین شود در مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد:در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل مهم ترین مرکز خدماتی بیمارستان شهید بهشتی کاشان با ۷۰۰ تخت است و به عنوان یک بیمارستان عمومی تمام فضاهای مورد نیاز ما را پوشش می دهد و ۳۷ سال قدمت دارد و در حال حاضر بخش تاسیسات آن فرسوده بوده و نیازمند بهسازی است.

ساکی اظهار کرد: در بحث مصوبات سفر رییس جمهور به استان اصفهان مصوب شد که این بیمارستان به پیشرفت ۶۰ درصدی برسد و به عنوان طرح اولویت دار مطرح شده و سازمان مدیریت هم ردیف بودجه برای آن پیش بینی کند.

وی افزود: از محل ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ،بانک ملی مکلف است مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان اختصاص دهد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم در این خصوص همکاری لازم را انجام داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد:بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی حضرت بقیه الله(عج) کاشان در چهار مرحله باید تکمیل شود که در حال حاضر مرحله نخست آن که شامل اسکلت فلزی،ورودی و غیره است و بقیه مراحل هم قرار است همزمان با مرحله نخست تکمیل شود.

ساکی گفت: تکمیل و راه اندازی بیمارستان ۳۶۰ تخت خوانی حضرت بقیه الله(عج) کاشان به سرانه تخت های بیمارستانی مناطق کاشان،آران و بیدگل اضافه می کند،در حال حاضر به ازای هر هزار نفر در کشور یک و نیم تخت بیمارستانی وجود دارد،در کاشان به ازای هر هزار نفر ۲ تخت بیمارستانی وجود دارد و راه اندازی این بیمارستان به ازای هر هزار نفر سه تخت بیمارستانی وجود خواهد داشت.

وی افزود:همچنین عملیات اجرایی بیمارستان امام حسن(ع)در آران و بیدگل سال ۱۳۸۵ آغاز شد و تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۸۰ میلیارد تومان هم برای آن هزینه شده و تکمیل آن نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha