۱۱ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبر: 84986152
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو معده چیست؟

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۵۰
کد خبر: 84986152
عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو معده چیست؟

آیا درباره هزینه عمل اسلیو معده اطلاعاتی دارید؟ امروزه چاقی به یکی از معضلات اصلی جامعه تبدیل شده است، به دلیل تغییر در شیوه زندگی، بسیاری از افراد از سنین کودکی و جوانی با مشکل چاقی و اضافه وزن روبه‌رو می‌شوند.

چاقی زمانی به یک هشدار بزرگ تبدیل می‌شود که به چاقی درجه دو و چاقی مفرط بدل شود. در این زمان راه و روش‌هایی همچون ورزش کردن و باشگاه رفتن یا رژیم‌های غذایی دیگر تاثیر چندانی نخواهند گذاشت. در این مواقع، افرادی که از چاقی رنج می‌برند، ترجیح می‌دهند به سمت عمل‌های جراحی بروند و از روش‌هایی که تاثیر طولانی مدت دارند، استفاده کنند.

عمل اسلیو معده چیست؟

عمل اسلیو معده، یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های جراحی است، زیرا به عنوان سبک‌ترین و بدون عارضه ترین جراحی چاقی نیز شناخته می‌شود. در این عمل جراحی بخشی از معده افراد برداشته شده یا به عبارتی برای کنترل مصرف غذا، حجم معده کاهش داده می‌شود تا افراد بتوانند میزان مصرف غذا و خوراک خود را کنترل کنند و از آن طریق بیماری چاقی درمان شود.

همچنین به دلیل حذف بخش از معده، کاهش وزنی که صورت می‌گیرد، کاهش وزن دائمی محسوب می‌شود. اگر شما هم جز افرادی هستید که می‌خواهید از این نوع عمل جراحی برای درمان چاقی خود استفاده کنید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در این مورد در اختیار شما قرار دهیم.

عوامل موثر بر هزینه اسلیو معده

عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو معده چیست؟

همان طور که گفتیم، عمل اسلیو به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی چاقی تبدیل شده است. به دلیل اهمیت این عمل در میان اقشار مختلف جامعه، در این مقاله بر آن شدیم که در مورد هزینه‌های موثر بر این عمل سخن بگوییم.

نوع جراحی و پیچیدگی آن

یکی از مواردی که تاثیر شایانی بر هزینه اسلیو معده دارد، نوع عملی است که به دلیل شرایط بیمار توسط پزشک انتخاب می‌شود. جراحی‌های مختلفی برای درمان چاقی وجود دارد که بای پس معده و عمل اسلیو از جمله این موارد هستند.

در عمل اسلیو به دلیل اینکه بخشی از سیستم گوارش حذف می‌شود، عملی پیچیده و حساس به شمار می‌آید به همین دلیل هزینه این عمل نسبت به سایر عمل‌ها ممکن است بالاتر باشد.

همچنین برخی از بیماران به دلیل چاقی مفرط از دیگر بیماری‌ها نیز رنج می‌برند و پزشک باید در هنگام عمل جراحی اسلیو، عمل‌های مکمل دیگری نیز انجام دهد. تمامی این موارد بر هزینه نهایی عمل تاثیرگذار خواهند بود، بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی برای عمل جراحی اسلیو معده در نظر گرفت.

وسایل جراحی

در بخش‌های قبل ذکر شد که این عمل جزء عمل‌های حساس به شمار می‌آید، از این‌رو تجهیزات و وسایل استفاده شده در این عمل باید درجه یک باشند. بهتر است این نکته را بدانید که وسایل و تجهیزات عمل جراحی هرچه مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر باشند، به همان میزان از عوارض بعد از عمل جلوگیری می‌کنند.

به عبارتی با استفاده از وسایل درجه یک در حین عمل شما بر روی سلامتی خود سرمایه گذاری می‌کنید. بی‌شک محصولاتی که از آمریکا و کشورهای پیشرفته اروپایی وارد می‌شوند قابل مقایسه با محصولات چینی نیستند. یکی از وسایلی که در حین عمل اسلیو استفاده می‌شود، منگنه‌هایی است برای بستن قسمت برش داده شده است. این منگنه‌ها محصولات وارداتی هستند و به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمتشان رو به افزایش است؛ به همین دلیل نمی‌توان هزینه قطعی و مشخصی برای عمل جراحی بیان کرد.

نوع بیمارستان

به احتمال زیاد تفاوت میان بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را می‌دانید. عمل‌های جراحی که در بیمارستان‌های خصوصی و نیمه دولتی انجام می‌گیرد، بالطبع هزینه‌ای بالاتر از عمل‌های جراحی که در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌گیرد، دارند.

بنابراین بهتر است پیش از عمل جراحی، با پزشک و جراح در مورد نوع بیمارستان و هزینه‌های تقریبی این عمل صحبت کنید. هزینه‌های بیمارستان مربوط به هزینه بستری، هزینه اتاق عمل، هزینه متخصصان موجود در عمل جراحی، هزینه مواد بیهوشی و غیره است.

عوامل موثر در هزینه عمل اسلیو معده چیست؟

این عمل، یکی از عمل‌های پیچیده‌ای است که نیاز به دقت و زمان زیادی دارد؛ زیرا بخشی از سیستم گوارشی حذف می‌شود. همچنین دستمزد پزشک به تجربه و مهارت پزشک نیز بستگی دارد. پزشکی که تجربه عمل‌های موفق بسیاری در پرونده خود داشته باشد و همچنین سطح دانش و اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد، دستمزد بیشتری نسبت به پزشکان بی‌تجربه و تازه وارد به این زمینه درخواست خواهد کرد.

در هنگام انتخاب پزشک معالج بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که هزینه عمل اسلیو معده سرمایه‌گذاری بر روی ملک و زمین نیست که به دنبال قیمت پایین‌تر و مناسب‌تر و سود بالاتر باشید، شما در این عمل بر روی سلامتی خود معامله می‌کنید. در نتیجه ارزش سلامتی بیشتر از این است که بخواهید روی آن حساب و کتاب کنید.

آیا بیمه هزینه اسلیو معده را پوشش می‌دهد؟

یکی از مواردی که هزینه‌ عمل اسلیو معده را تا حدودی کاهش می‌دهد، داشتن بیمه است. بیمه‌ها انواع مختلفی دارند و هر یک با توجه به فرمول و دستورالعمل‌هایی که دارند، بخشی از هزینه‌ اسلیو معده را بر عهده می‌گیرند و این مقدار از هزینه نهایی عمل کم می‌شود.

به عبارتی می‌توان گفت داشتن بیمه می‌تواند کمک بسزایی به بیماران کند، بسیاری از بیماران به دلیل نداشتن بیمه مجبور هستند هزینه زیادی را بابت عمل جراحی پرداخت نمایند. اگر به فکر انجام عمل اسلیو معده هستید، داشتن دفترچه بیمه را یکی از ملزومات کار خود بدانید.

سخن پایانی

در این مقاله با یکی از رایج‌ترین عمل‌های جراحی یعنی عمل اسلیو آشنا شدید و هزینه‌های مربوط به آن را نیز دانستید. همان طور که در بخش‌های مختلف مقاله ذکر شد، این عمل یک عمل حساس به شمار می‌آید و انتخاب پزشک متخصص و مجرب می‌تواند در این زمینه به شما کمک ویژه‌ای کند.

دکتر فربد امامی یگانه، یکی از بهترین پزشکان در این زمینه هستند، ایشان فوق تخصص جراحی چاقی و لاپاراسکوپی پیشرفته در تهران را دارند و همچنین یکی از اعضای انجمن بین المللی جراحان چاقی (IFSO) هستند. این پزشک مجرب تجربه عمل‌های موفق بسیاری را در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است و یکی از افراد حاذق در انجام عمل اسلیو معده به شمار می‌آیند.

اگر شما هم به دنبال پزشک متخصصی می‌گردید که عمل جراحی اسلیو معده خود را به او بسپارید، بی‌شک دکتر امامی یکی از بهترین و مطمئن‌ترین دکترها برای این عمل خواهد بود. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مطب دکتر فربد امامی یگانه در تماس باشید و توضیحات لازم در مورد ویزیت و هزینه اسلیو معده را سوال کرده و زمانی برای ویزیت هماهنگ کنید تا به صورت حضوری با دکتر در مورد عمل اسلیو معده در ارتباط باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha