۱۱ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84986214
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۸ یمنی در حملات ارتش سعودی زخمی شدند

۱۱ دی ۱۴۰۱، ۲۳:۰۴
کد خبر: 84986214
۱۸ یمنی در حملات ارتش سعودی زخمی شدند

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، ۱۸ یمنی بر اثر تیراندازی و حملات راکتی و توپخانه ارتش سعودی در استان صعده واقع در شمال یمن زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از المسیره، ۱۰ نفر از جمله سه مهاجر آفریقایی در تیراندازی مرزبانی عربستان سعودی در شهرستان «منبه» واقع در استان صعده یمن زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، هشت شهروند یمنی نیز بر اثر حملات راکتی و توپخانه ارتش سعودی به شهرستان مرزی «شدا» استان صعده زخمی شدند.

روز گذشته (شنبه) نیز در پی حملات توپخانه ارتش سعودی به منطقه «الرقو» شهرستان «منبه»، چهار غیرنظامی از جمله ۲ مهاجر آفریقایی زخمی شدند.

حملات ارتش سعودی به مناطق مرزی شمال یمن به صورت همه روزه انجام می‌شود که در این حملات شماری غیرنظامی کشته یا زخمی می‌شوند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آن‌ها مجبور به پذیرش آتش بس شدند و این آتش بس بعد از تمدید ۱۰ مهر پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha