چه تعداد درخواست مردمی در سفر رئیس‌جمهور به خراسان جنوبی ثبت شد؟

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌ جمهوری اعلام کرد: در نخستین سفر از دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیأت دولت، ۵۳ هزار تماس تلفنی و ۵۲ هزار مکاتبه و مراجعه مردمی به میزهای خدمت در خراسان جنوبی ثبت شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا در خصوص ویژگی دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور در بخش ارتباطات مردمی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، ارتقای روند خدمت‌رسانی از ۴۸ ساعت به ۷۲ ساعت است.

وی افزود: تیم ارتباطات مردمی در این دور از سفرها، یک روز قبل از سفر رئیس‌جمهور در استان مقصد مستقر می‌شوند و در واقع سامانه ۱۱۱ یک روز قبل از سفر پاسخگوی سؤالات و درخواست‌های مردمی است و با توجه به سفر دو روزه آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» به استان خراسان جنوبی در روز 24 آذر و استقرار تیم ارتباطات مردمی یک روز پیش از سفر، در مجموع سه روز تلاش شد هیچ درخواست مردمی در استان بدون جواب نماند و روند پاسخگویی با مشکل روبه‌رو نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در خصوص روند دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اعضای کابینه او نیز توضیح داد: سفرهای استانی دور دوم بین سه هفته تا یک ماه انجام می‌شود و دومین مقصد آیت‌الله رئیسی یزد خواهد بود.

تعدیل نیروهای "سامد" به یک‌سوم در دولت گذشته

رئیس مرکز ارتباطات مردمی دولت در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره رویکرد سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد) اظهار داشت: سامانه سامد در دولت‌های گذشته تشکیل شده و بیش از ۵۱۳ نفر کارمند در مراکز سامد در سطح کشور مستقر بودند اما متأسفانه در دوره مدیریتی دولت قبل این تعداد به کمتر از یک‌سوم کاهش یافت و همین مسأله موجب شد روال پاسخگویی در دولت مردمی سیزدهم با اندکی اختلال مواجه شود.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان این‌که بر اساس قانون جذب نیروی انسانی جدید و به‌کارگیری آنها دشوار است، خاطر نشان کرد: اکثر مراکز ارتباطات مردمی در استان‌ها با مسأله کمبود نیروی انسانی برای پاسخگوی حجم زیاد تماس‌ها و مراجعات مردمی روبه‌رو هستند و تلاش داریم مشکل نیروی انسانی را که در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارد، با کمک هیأت دولت و همکاری سازمان اداری و استخدامی و دستور رئیس‌جمهور رفع کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در دولت کنونی با توجه به فعالیت مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در سراسر کشور آیا اشتغال‌زایی در این زمینه ایجاد شده است، گفت: در این زمینه اشتغال‌زایی ایجاد شده که آمار آن هم قابل ارائه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha