صادرات کالا از گمرک لطف آباد خراسان رضوی افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیرکل گمرک لطف‌آباد درگز گفت: طی ۹ ماهه امسال صادرات کالا از مرز لطف آباد شهرستان درگز خراسان رضوی با ترکمنستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته است.

محمدعلی باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی یاد شده صادرات کالا از این مرز ۱۶۲ هزار تن کالا بوده در حالی که در ۹ ماهه سال گذشته این رقم به ۱۴۶ هزار تن کالا رسیده است.

او ادامه داد: در قالب "ترانزیت خارجی ورودی" که تناژ بالایی از کالا از این مرز عبور کرده، طی ۹ ماه سال جاری نزدیک به ۲۷۸ هزار تن کالا در این مرز ثبت شده است که در مقایسه با جا به جایی ۲۰۷ هزار تن کالا در مدت مشابه سال قبل رشد ۳۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک لطف‌آباد درگز گفت: برچیده شدن محدودیتهای کرونایی برای ترددهای تجاری مرزی در سال جاری علت اصلی افزایش ترانزیت و صادرات کالا در این مرز است.

گمرک "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی قرار دارد.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha