۱۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 84986782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

السیسی از نتانیاهو خواست از اقدامات تنش آمیز منطقه ای پرهیز کند

تهران – ایرنا – عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهوری مصر از رییس کابینه جدید رژیم صهیونیستی خواست که از هر گونه اقدامی که می‌تواند به تنش‌های منطقه‌ای دامن بزند، اجتناب کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اسپوتنیک، السیسی و بنیامین نتانیاهو روز گذشته در تماسی تلفنی با یکدیگر درخصوص روابط دو جانبه و مسائل منطقه گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری مصر، این گفتگو چند روز پس از روی کار آمدن نتانیاهو بعنوان نخست وزیر جدید رژیم اسراییل صورت گرفت که توسعه شهرک سازی برای صهیونیست ها در کرانه باختری را در راس اولویت های خود اعلام کرده است.

السیسی در این گفتگو بر لزوم پرهیز کابینه جدید رژیم اسراییل از انجام هر گونه اقدامی که ممکن است منجر به تنش در اوضاع و پیچیدگی‌های بیشتر در منطقه شود، تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، السیسی همچنین گفت که قاهره به تلاش های خود برای "حفظ آرامش" میان اسرائیل و فلسطینی ها ادامه خواهد داد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) روز پنجشنبه به سی و هفتمین کابینه رژیم اسرائیل و ششمین کابینه به ریاست بنیامین نتانیاهو رهبر حزب راستگرای لیکود رای اعتماد داد.

کابینه جدید نتانیاهو راست‌گراترین و افراطی‌ترین کابینه در تاریخ جعلی رژیم اسرائیل به شمار می آید.

به عقیده تحلیلگران سیاسی، حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی در قدرت از یک سو باعث خواهد شد که بحران و شکاف های داخلی در مرحله پیش رو در رژیم صهیونیستی به شدت گسترش یابد و ائتلاف حاکم آینده به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش بگیرد و از سوی دیگر، سطح تنش‌ها در منطقه را افزایش دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha