۱۲ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۳۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 84987098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس بنیاد شهید: خون شهدا، کشور را از توطئه های دشمنان نجات داده است

نوشهر - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در طول ۴۰ سال گذشته به ویژه در حوادث اخیر، دشمنان همه را بسیج کردند تا کشور ما را نابود کنند که نتوانستند و خون پاک شهدای انقلاب بود که از این ملت امام زمان(عج) و امام حسین( ع ) حفاظت و مراقبت کرده است.

به گزارش ایرنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در یادواره سرداران، امیران و بیش از ۴۷۰ شهید نوشهر با محوریت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلای این شهر افزود: امروز تمام قدرت های عالم با هم شدند تا ملت بزرگ ایران را با زانو درآوردند اما نتوانستند و در حوادث اخیر دیدیم دشمنان در همه عرصه با تمام قوا ورود کردند و دست های داخل و خارجی با هم شدند باز هم نتوانستند کاری را پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد : شهدا در جوار قرب الهی زندگی می کنند و در طول ۴۰ سال گذشته با این همه توطئه هایی که علیه کشور ما شد مراقب ملت بزرگ ایران بودند و ما را با امنیت از فتنه های مختلف عبور داده اند و هر وقت فتنه ای سر یلند می کند تعدادی از شهدای تفحص پیدا می شوند و می آیند آتش فتنه ها را خاموش می کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا الگوهای مجسم عصر حاضر هستند و خداوند در وجودشان الگوهایی برای هدایت ما قرار داده و آنان توانستند دستورات خدا را پیاده کنند ، رابطه ما با شهدا رابطه حق و تکلیفی است و آنها نسبت به مکتب، تکالیف خود را عمل کردند.

رییس سازمان بنیاد شهد و امور ایثاگران تصریح کرد: شهدا ستاره راهنمایی هستند که بشر امروز را به خورشید و خط روشن توحید راهنمایی می کنند ، آنان به نقطه رسیدند که با سایر انسانها متفاوت هستند و بدین خاطر نیز می توان گفت خارق العاده هستند، ما در یادواره شهدا علاوه بر یاد و خاطره و خانواده معظم شهدا، بر ادامه راه آنان تاکید داریم و راه آن را مرور می کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد : این شهدای عزیز نیازمند برگزاری یادواره یا سپاسگزاری ما نبستند بلکه ما نیازمند آنان هستیم چرا که آنها در جایگاه اعلا علیین هستند.

وی اضافه کرد : عظمت خون شهید است که بعد از ۴۰ سال گذر از شهادتش به یاد او همایشی نظیر یادواره امشب در شهرستان نوشهر برگزار می شود و به وجودش افتخار می کنند و شهدا را تابلوی افتخار خود می دانند.

به گفته وی خداوند به بخاطر این بصیرت و شعور ملت ایران است که به آنان عنایت کرده و کشور عزیزمان را از فتنه های دشمنان حفاظت کرده است.

وی گفت: امیدواریم ملت ایران در سایه پرچم ولایت امام زمان عج و نایب بر حقش حضرت آیت الله امام خامنه ای بتواند گام به گام مسیر پیشرفت و تعالی را طی کند و دشمنان را به عقب براند چرا که امروز ایران اسلامی نه تنها قدرت منطقه بلکه یک قدرت جهانی مطرح است.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت : امروز همه ما باید فرزند شهید را فرزند خود و پدر و مادر شهید هم پدر مادر خود بدانیم، عزتی که داریم به واسطه همان عزتی است که شهدا به ما و خانواده های شهدا داده اند و این بالاترین عرج و ارزش است.

وی بیان داشت : شهدا ، حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در دفاع از کشور ، دفاع از حرم جانشان را فدای ملت کردند وقتی کسی جانش را فدای ملت می کند و بنابراین یک ملت به آن ها مدیون است ، وقتی کسی جانش را فدای ملت می کند ملت باید جایگزین او شود.
قاضی زاده هاشمی تصریح کرد : در یادواره شهدا یکی از نکاتی که مرور می کنیم وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و وقتی که با هم می نشینیم بحث می کنیم باید ببینیم این شهدا عزیزی تصاویرشان در اینجا نقش بسته رفتند و جانشان را فدا کردند ما چقدر به وظایف خود عمل کرده ایم.

رییس بنیاد شهبد و امور ایثارگران بیان کرد : سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بارها در عملیات هایی که شرکت داشته به این امید رفته است که بر نگردد چرا که در مناطق محاصره شده ای آن سوی مرزها وارد شده که فکر می کرد بر نمی گردد، چه انگیزه ای سبب شده انسانی که قصدش فرار از خطر است وارد خطر می شود یک انگیزه بزرگ ، وجود کاملا فرهیخته و آماده ای می خواهد.

معاون رییس جمهوری گفت : خیلی مهم است چنین انسان های بر خوی شیطانی ، حس لذت جویی غلبه کند و همه چیز به جان بخرد دل از وابستگی به خانواده اش بکند و راهی جبهه و جنگ شود به خاطر است که شهدا با دیگر انسان ها تفاوت دارند.

قاضی زاده هاشمی افزود : شهدا در حقیقت پرچم داران هدایت بشری هستند امروز مکتب و روایات آمده است شهدا الگوهای ارزشمند این دوره از زندگی ما هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha