دادستان نطنز:ولایت مداری،معیشت مردم و جهاد تبیین  از دغدغه های شهید سلیمانی بود

کاشان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب نطنز گفت:ولایت مداری،توجه به وضعیت معیشتی مردم و رفع آنها و انجام جهاد تبیین سه دغدغه شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام جابر محمدی بصیر شامگاه دوشنبه در آیین بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در جمع مردم بادرود افزود:نخستین دغدغه شهید سلیمانی ولایت مداری بود و در وصیت نامه اش به علما و بزرگان تاکید دارد و می گوید سخنی کوتاه از یک سرباز چهل ساله در میدان به علمای عظیم الشان و مراجع گرانقدر دارم که سربازتان از یک برج دیدبانی مشاهده کرد که اگر این نظام آسیب ببیند چیزی از دین و ارزش های دینی باقی نمی ماند.

وی اظهار کرد:شهید سلیمانی در ادامه وصیتش نوشته من حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را تنها و مظلوم می بینم همانطور که حضرت علی(ع) تنها بود و این برای جامعه دینی درد است که چنین شخصیتی مظلوم و تنها باشد.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز بیان کرد:امروز باید از امام زنده خود که مقام معظم رهبری است تبعیت محض داشته باشیم و دغدغه نخست شهید سلیمانی ولایت مداری است و دغدغه دوم ایشان هم تبیین و جهاد تبیین است چون هر جایی که می رفت تبیین را انجام می داد.

محمدی بصیر گفت:باید ما مسئولان به دنبال رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم چون وظیفه ما رفع مشکل مردم است،اختلاف سلیقه طبیعی است اما نباید این اختلاف ها منجر به ناکارآمدی یک مجموعه شود گناه است.

وی افزود:اگر اختلاف سلیقه منجر به ناکارآمدی شود در حاکمیت دینی ما اثر دارد چون رفع مشکل مردم را با مشکل مواجه می کند و دغدغه حاج قاسم رفع مشکلات معیشتی مردم بود.

وی اظهار کرد:امیرالمومنین(ع) در عهدنامه خود به مالک اشتر می فرماید، از خدا می خواهم توفیق خدمت به مردم را به من عطا کند و کاری کنم که همه در آینده از اقدامات من در دوره مسئولیتم رضایت داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز در بخش دیگری از سخنانش گفت:ولایت و سرپرستی جامعه از مباحث سیاسی و به روز جامعه می باشد و در هر زمانی مهم است بدانیم چه کسی صاحب ولایت جامعه است و چه کسی حق حاکمیت بر جامعه را دارد.

وی اظهار کرد:خداوند در سوره مائده می فرماید انسان آنقدر ارزشمند است که فقط خداوند بر او حاکم است و خداوند این حاکمیت را به ۱۲۴ هزار پیامبرش تفویض کرده و بعد از پیامبران حکومت متعلق به اولی الامر است که حضرت علی(ع) و ائمه اطهار (ع) اولی الامر هستند و هیچ کس غیر از آنها حق حاکمیت ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز بیان کرد: در عصر غیبت تنها ولی فقیه حق حکومت دارد،چون ولی فقیه فردی اسلام شناس،آگاه و عالم است و عدالتش محرز است و افتخار شیعه ولی فقیه است چون هر کسی قابلیت حکمرانی بر نظام تشیع را ندارد.

محمدی بصیر گفت:خدا،رسول(ص)، ائمه اطهار(ع) و ولی فقیه حق حکومت دارند،اگر به زندگی حضرت امام خمینی(ره) نگاه کنیم می بینیم که یک پیرمرد ۸۰ ساله با یک حسینیه کوچک همه نظام های سیاسی جهان را به چالش کشید و این خیلی مهم است،نظام های سیاسی دنیا به دنبال کسب قدرت هستند تا به مطامع دنیوی خود برسند اما حضرت امام خمینی(ره) نه قدرت می خواست و نه برای خودش چیزی می خواست و این شخصیت منحصر به فرد است و نباید با نظام های دیگر مقایسه شود.

وی افزود: نباید مقام معظم رهبری با این قدرت،عظمت و بزرگواری و در عین حال مظلومیت را با دیگر سیاست مداران دنیا طلب جهان مقایسه کرد و باید چشم های خود را باز کنیم.

وی اظهار کرد:آیه ۵۴ سوره مبارکه مائده می فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند را بر می انگیزد و این قوم ملت ایران است و پیامبر(ص) به سلمان فارسی گفت که خدا قوم تو را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارند و در نزد مومن فروتن هستند و مطالب این آیه در شهید سلیمانی وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب نطنز در ادامه بیان کرد:شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی به کودک یتیم می رسید مثل ابر بهار اشک می ریخت و به دست و پای مادر شهید می افتاد اما در مقابل جباران و کفار شکست ناپذیر و عزیز بود.

محمدی بصیر گفت:ژنرال دیوید ماتئوس که فرمانده ۱۴۰ هزار نیروی آمریکایی در غرب آسیا بود در خصوص شهید سلیمانی می گوید ما با هفت هزار میلیارد دلار هزینه در مقابل شهید سلیمانی با عده ای شیعه افغانی و آذربایجانی و عراقی شکست خوردیم و شهید سلمانی تمام هیمنه غرب را به سخره گرفت.

وی افزود:الگوی ما باید شهید سلیمانی باشد،ژنرال پترائوس در مصاحبه با بی بی سی می گوید وقتی من رئیس سی آی ای بودم همه وقایع منطقه را رصد می کردم و سلیمانی را مهندس اصلی همه طرح های منطقه می دیدم چون هر طرحی ما داشتیم او آنجا حاضر بود.

وی اظهار کرد:چهل سال بند پوتین حاج قاسم باز نشد و هیچ کس وی را پشت میز ندید و این خصوصیت های قرانی در این شهید بزرگوار بود و در آیات قران رفتار حاج قاسم ظهور و بروز دارد چون خدا به بعضی از بندگان خود عنایت دارد.

شهر بادرود مرکز بخش امامزاده از توابع شهرستان نطنز با جمعیت افزون بر ۱۵ هزار نفر در ۱۳۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله نزدیک به ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha