۱۳ دی ۱۴۰۱، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 84987510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس پلیس کنگره آمریکا، احتمال تکرار آشوب دو سال پیش را رد نکرد

تهران– ایرنا– حدود دو سال پس از یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، رئیس پلیس این نهاد قانونگذاری ضمن تشریح اقدام‌هایی که برای بهبود امنیت این مکان انجام داده هشدار داد که هنوز هم احتمال تکرار چنین آشوبی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه ای بی سی به نقل از نامه دیروز (۱۲ دی) تام مَنگر به کنگره نوشت که نیروی تحت امر وی پس از یورش ۶ ژانویه (۱۶ دی) به کاخ کنگره و شورش مذکور ۱۰۰ مورد «پیشرفت قابل توجه» انجام داده که انتصاب هماهنگ کننده رویدادهای ویژه، استخدام یک هماهنگ کننده اطلاعاتی جدید و تقویت واحد اغتشاشات مدنی از جمله آنهاست.

وی افزود: جو تهدیدآمیز کنونی علیه مقام های منتخب، مستلزم هوشیاری مداوم و بیشتر است. با دودستگی حاکم بر کشور ما، احتمال وقوع حمله ای مانند حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱، هنوز وجود داشته و ما آماده خواهیم بود.

به گفته منابع رسمی، ۱۱۴ مامور پلیس کنگره در جریان درگیری های دو سال پیش مجروح شدند.

استیون ساند رئیس پلیس سابق کنگره که به دنبال یورش سال ۲۰۲۱ مجبور به استعفا شد، هشدار داده که هنوز این نهاد کنگره دچار ضعف در عملکرد است و اوضاع آن بهتر نشده است.

ساند در کتاب جدید خود با اذعان به «شکست» در عملکرد رده های بالای پلیس کنگره که زیر نظر او در زمان حمله به این نهاد قانون‌گذاری آمریکا فعالیت می کردند، نوشت: این ضعف باعث شد که پلیس در مقابل یورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ آمادگی لازم را نداشته باشد.

ساند در کتاب خود با عنوان «شجاعت زیر آتش» که قرار است امروز منتشر شود و یک نسخه از آن قبل از انتشار در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته، افزود: با گذشت تقریبا دو سال از این حمله، پلیس کنگره همچنان در وضعیت بهتری قرار نداشته و به اندازه کافی آماده نیست. معدود افرادی در پلیس کنگره آمریکا احساس می کنند که طرحی عملی برای سوق دادن به سمت جایگاهی بهتر وجود دارد. صدها نفر از افسران پلیس از زمان حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ ترک خدمت کرده اند و بسیاری احساس می کنند که وضعیت پلیس کنگره روز به روز بدتر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha