شهید سلیمانی آیینه فضائل مکتب و ملت حسینی است

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با برشمردن ویژگی های سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: آن شهید؛ آیینه فضائل مکتب و ملت حسینی است. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که درسومین سالگرد فراغ سردار دل ها در جلسه تواصی به حق درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری سخن می¬گفت، با گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی، به بیان ویژگی ها و خصوصیات این شهید بزرگوار پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین نواب گفت: گاهی اوقات ظرفیت انسان به حدی بالا می رود و به سبک و جایگاهی دست می یابد که می تواند راهگشای دیگران باشد.
وی افزود: خداوند برای اینکه بشر بداند چگونه عمل کند، در هر عصر و زمانی حجتی را برای انسان قرار می دهد و حاج قاسم در عصر ما برای ملت حجت بود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به دوران کودکی زندگی رسول اکرم (ص) و وضعیت شهر مکه در آن زمان، اظهار داشت: پیامبراسلام با از دنیا رفتن پدر و مادرش یتیم شد ولی خداوند آن حضرت را اسوه برای جهانیان قرار داده و در تاریخ، حجتِ حضرت حق می شود.

وی در ادامه شرایط و نحوه زندگی شهید سلیمانی در دوران کودکی و نوجوانی را یادآور شد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند از حاج قاسم چهره ماورایی ترسیم نکنید به نحوی که قابل دستیابی نباشد، افزود: در بین روسای جمهور آمریکا فردی بدتر و فاسدتر از ترامپ نداریم و خداوند آنقدر شهید سلیمانی را عزیز می کند که توسط اشقی اشقیا به شهادت می‌رسد.

نواب اضافه کرد: پیکر شهید سلیمانی در تمام اماکن زیارتی در عراق و ایران طواف داده شد و چندین بار در شهرهای مختلف بر پیکر ایشان نماز خواندند و مقام معظم رهبری هم در نماز خود با اشک چشم سه مرتبه شهادت دادند که اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه همبستگی دینی و ملی، ایثار، حلم و تحمل و مردم داری و مدارا را از برجسته ترین ویژگی های شهید سلیمانی عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه شهید سلیمانی با تمام وجود به همبستگی دینی و ملی ایمان و در این زمینه گام برمی داشت، گفت: آن شهید همواره تلاش می کرد تا بین جناح ها، گروه های مختلف و مردم الفت و برادری استمرار یابد و از وابستگی جناحی دوری کند.

وی با اشاره به فرازی در نامه ۷۸ نهج البلاغه از امام علی(ع) "وَ لَیْسَ رَجُلٌ أَحْرَصَ عَلَی جَمَاعَةِ أُمَّةِ مُحَمَّد صلی الله علیه و آله و سلم وَأُلْفَتِهَا مِنِّی- بدان هیچ کس بر اتحاد و الفت امت محمد(ص) از من حریص تر و کوشاتر نیست" تصریح کرد: آن حضرت از همه بیشتر بر اتحاد و اتفاق مسلمانان پافشاری دارد و هرگز راضی به اختلاف نیست و حاج قاسم نیز با پیروی از همین روش بدون سلاح و محافظ در جمع گروهک ها حضور می یافت و با آنها صحبت می کرد.

نواب با اشاره به نقش ایثار در زندگی انسان، ایثار آن نوجوان ۱۳ ساله در جنگ تحمیلی و از کارانداختن تانک دشمن با انفجار نارنجک را یادآور شد و با بیان حدیث "بِالإِیثارِ یُستَرَقُّ الأَحرارُ - با ایثار، آزادگان به بندگی کشیده می‏شوند" گفت: حاج قاسم انسانی بود که با تمام وجود برای دفاع از امت اسلامی به صحنه آمد و به فریاد طلب یاری مسلمانان پاسخ داد و با تمام وجود در راه اهداف والای اسلامی ایثارگری کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه به حلم و تحمل و مردم داری شهید سلیمانی در صحنه های مختلف اشاره کرد و با بیان حدیث "اِبذِل لِأَخیکَ دَمَکَ ومالَکَ ، ولِعَدُوِّکَ عَدلَکَ وإنصافَکَ ، ولِلعامَّةِ بِشرَکَ وإحسانَکَ - جان و مالت را، نثار برادرت کن و دادگری و انصافت را، به دشمنت و خوشرویی و احسانت را، به عموم مردم " از امام علی(ع) گفت: شهید سلیمانی با داعشی ها مانند خودشان رفتار نمی کرد بلکه تمام تلاش خود را به کار می گرفت تا آنان به جبهه و آغوش اسلام بازگردند.

نواب در پایان سخنان خود با اشاره به برپایی موکب های مردمی در سالگرد شهادت سردار دل ها که نشان از عشق و علاقه ای است که خداوند در دل مردم نسبت به این شهید بزرگوار قرار داده است، افزود: تحولات و دگرگونی های دفاع مقدس و دفاع از حرم حاج قاسم را حاج قاسم کرد؛ که " فی تَقلُّبِ الأحْوالِ عُلِمَ جواهِرُ الرِّجالِ" و نشان داد اگر کسی برای خدا کار کند خداوند هم او را راهنما و حجت برای همه قرار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha