۱۱۵ هزار تماس با مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی خراسان‌شمالی برقرار شد

بجنورد-ایرنا- مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۱۱۵ هزار تماس تلفنی در ۹ ماهه سالجاری با مرکز اورژانس اجتماعی این استان برقرار شد.

محسن توحیدی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کودک آزاری، همسر آزاری در راس تماس های اورژانس قرار دارد و مشاوران مستقر در این زمینه همکاری لازم را انجام دادند.

وی در مورد فعالیت های بهزیستی در این بازه زمانی افزود: در این مدت اورژانس اجتماعی در شهرستان های گرمه و جاجرم و طرح موبایل سنتر جهت کاهش آسیب های اجتماعی افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیان کرد: طرح های غربالگری از جمله کلاس های مشاورزه و آموزشی نیز در سال جاری توسط این نهاد حمایتی برگزار شد که سه هزار و ۱۱۴ نفر در این کلاس ها شرکت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کودک پنج تا ۶ سال نیز در خصوص آسیب های اضطراب غربالگری شدند و ۳۰۰ نفر نیز در کلاس های مهارت زندگی شرکت کردند.

توحیدی مقدم گفت: ۱۸ هزار و ۲۴ نفر از هم استانی ها نیز در مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی از خدمات مشاوره ای روان شناسان و کارشناسان استفاده کردند.

غربالگری ۹ هزار و ۵۲۰ نوزاد

وی گفت: در این مدت ۲۱ هزار کودک در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند که این طرح تا پایان سال ادامه دارد و این طرح برای کودکان سه تا ۶ سال اجرا می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: در اجرای طرح پیشگیری از معلولیت در زنان سرپرست خانوار نیز ۷۰۰ نفر آموزش فرا گرفتند و همچنین ۲ هزار و ۴۰۰ نفر نیز از سالمندان زیر پوشش برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت رفتند.

توحیدی مقدم تصریح کرد: در اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان نیز امسال ۹ هزار و ۵۲۰ نفر در بیمارستان های استان نیز زیر پوشش قرار گرفتند.
در مجموع ۱۱۳ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی استان قرار دارند که شامل معلولان، سالمندان، زنان خود سرپرست، کودکان و سایر گروه هدف می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha